Holandsko udruženje prevoznika, TLN, primilo je izveštaje članova TLN-a o novčanim kaznama koje su vozači dobili u Francuskoj i Luksemburgu zbog nepravilne upotrebe tahografa. Organizacija je objasnila kako da izbjegne “skupe greške.”
TLN je prošle nedelje dobio izveštaj od vozača kamiona koji je u Luksemburgu kažnjen sa skoro 1.500 evra zbog nepravilnog korišćenja funkcije “uptime” tahografa. U prošlosti je bilo i izvještaja o novčanim kaznama sličnim organizaciji u Francuskoj. Kao rezultat toga, Federacija je izdala instrukcije vozačima da ubuduće izbjegavaju ozbiljne posljedice.
U tahografskom aparatu, vrijeme otpreme se ne računa kao period pauze ili odmora i ne računa se na 4,5-satnu pauzu vožnje. Izuzetak je uptime za osoblje od dvije osobe”, objasnio je TLN.
Prema udruženju, vozači mogu biti obmanuti činjenicom da podrazumijevane postavke tahografa računaju vrijeme rada kao pauzu nakon 4,5 sata neprekidnog vremena vožnje. Nakon najmanje 45 minuta dostupnosti, tahograf će ponovo “resetovati” vrijeme vožnje, dodaje se u saopštenju.
Ovisno o marki ili verziji, ova zadana postavka se može podesiti tako da tahograf ne računa vrijeme rada kao pauzu/odmor – kako je preporučila organizacija.
Za vozača koji je kažnjen u Luksemburgu, neispravan snimak radnog vremena rezultirao je sa 10 prekršaja zbog nedostatka pauze nakon 4,5 sata vožnje. Šest od njih su tzv. “vrlo ozbiljna kršenja” koja bi na kraju mogla rezultirati kaznenim bodovima u sistemu ERRU, objavila je federacija.
https://trans.info/