Ministarstvo infrastrukture predstavilo je nacrt amandmana na propise, čiji je cilj da se ograniči nelojalna konkurencija na tržištu saobraćaja. To će biti nove kazne za izvođače transporta, uključujući prosleđivanje kompanija.
Svi koji podnesu nalog za prevoz neovlašćenom preduzeću koje nema odgovarajuću dozvolu ili dozvolu očekivali bi novčanu kaznu do 300.000 PLN. Takvo pravilo važi za domaći, međunarodni i kabotažni transport, koji, između ostalog, čuvaju inspekcije pored puta.
Istovremeno, u opticaj će biti stavljen novi dokument, ovekovečiće se prenos naloga za transport i ukazujući na podatke entiteta koji učestvuju. Svaki takav oblik morao bi da se čuva pet godina, a nepoštovanje ovog pravila rezultiralo bi novčanom kaznom do 100.000 PLN.
Sa strane drumskih prevoznika takođe će biti uvedena nova ograničenja. Najavljene su administrativne kazne PLN 12.000 za pružanje lažnih informacija prilikom zaključivanja naredbe. Na primer, govorimo o situaciji u kojoj prevoznik laže o svojoj dozvoli ili dozvoli.
Ovaj projekat ima za cilj da smanji situacije kao što su autsorsing kabotaža ili ilegalni transferi kompanijama izvan Evropske unije. To bi takođe trebalo da bude udarac za pseudo-prosleđivanje kompanija, koje nemaju odgovarajuće dozvole, ali i dalje trguju teretom. Jedino pitanje je da li će nova pravila stupiti na snagu. Sada će morati da prođu javne konsultacije, a onda će biti neophodna saglasnost Sejma i Senata. Sve ovo može da potraje mnogo meseci.