Ukupno je u Evropi izbrojano 6,4 miliona kamiona sa bruto masom preko 3,5 tona. Najveći dio njih, preko 1,2 miliona (tj. 19 posto od ukupnog broja), ispostavilo se da je registrovan u Poljskoj. Već nekoliko godina ovo je jedini rezultat od preko milion na cijelom kontinentu, a u odnosu na 2022. zabilježen je čak i blagi porast od 3,4%.
Sljedeća mjesta na ljestvici su Njemačka (990.000 kamiona), Italija (969.000 kamiona), Francuska (620.000 kamiona) i Španija (581.000 kamiona). Kada je riječ o drugim zemljama u našoj regiji, njihova statistika je neuporedivo niža. Na primjer, Litvanija je zabilježila rekordni porast od 10% u odnosu na prošlu godinu, ali je još uvijek jedva premašila 80.000 registriranih vozila.
Sa svakim izvještajem ovog tipa, ACEA također raspravlja o prosječnoj starosti vozila. U slučaju naše zemlje, ispostavilo se da je relativno visoka, iznosi 13 godina. Za usporedbu, u Njemačkoj je prosječna starost kamiona 10 godina, a u Francuskoj 9 godina. S druge strane, Grčka i Estonija su bile na kraju ljestvice, gdje se ispostavilo da je prosječna starost vozila preko 3,5 tone bila 23 i 21 godina.
Ured za statistiku EU Eurostat objavio je niz novih statistika o cestovnom prometu. Možete saznati koje destinacije igraju najveću ulogu na kontinentu, kao i koje registracije dominiraju na njima.
Na grafikonu ispod možete vidjeti rute na kojima se razmjer cestovnog transporta pokazao najvećim. Lista se otvara sa rutama između Holandije i Njemačke, na kojima su kamioni prevezli 83,3 miliona tona robe u 2023. godini. Drugo mjesto zauzele su rute između Poljske i Njemačke, sa rezultatom od 69,2 miliona tona, a treće mjesto zauzeo je transport između Belgije i Francuske, sa rezultatom od 53,8 miliona tona.
Zaustavit ćemo se na trenutak na drugoj poziciji karte, tj. na poljsko-njemačkom pravcu. Kao što je Eurostat primijetio, ovaj pravac se razlikuje po ogromnoj dominaciji prijevoznika registriranih u jednoj zemlji, tj. Poljskoj, naravno. Kamioni s našim tablicama obrađuju čak 95 posto svih operacija, dok oprema s njemačkim tablicama ima samo 3,5 posto za sebe. To također znači da samo 1,5 posto transporta između Poljske i Njemačke obavljaju transportne kompanije iz drugih zemalja. Očekuje se da će Litvanci imati najveći udio u tom pogledu.
Komentar je također zbog cjelokupnog tržišta transporta u Njemačku, iz Njemačke ili unutar Njemačke. Eurostat napominje da je to najveće tržište na cijelom kontinentu, čineći čak 22,8 posto robe koja se prevozi unutar Evropske unije. To je također ogroman izvor prihoda za strane prijevoznike, jer su vozila registrirana samo u Njemačkoj isporučila manje od 50 posto robe tamo u 2023. godini.
Eurostat je također klasificirao promet kamiona koji se susreće širom Evropske unije, u svim mogućim pravcima. Ovdje su prvo mjesto zauzele transportne kompanije iz Poljske (ili poljske podružnice stranih kompanija), odgovorne za 20,3 posto svih tonskih kilometara napravljenih na putevima EU u 2023. godini. Kompanije iz Njemačke su na drugom mjestu sa 15,4 posto, a Španija je bila treća sa 14,2 posto.
Da bi slika bila potpuna, vrijedi suprotstaviti ovaj posljednji paragraf sa statistikom koju sam predstavio prošlog mjeseca u ovom članku. Tada se ispostavilo da se čak 70 posto tonskih kilometara koje pređu poljski kamioni obavlja u međunarodnom transportu, a samo 30 posto je domaći transport. U slučaju Španaca, situacija je potpuno suprotna, jer oni ostvaruju 33 posto tonskih kilometara na međunarodnim rutama, a 67 posto na domaćem tržištu. U Njemačkoj, s druge strane, samo 13 posto tonskih kilometara otpada na međunarodni transport, a 87 posto na domaći transport.
Nema sumnje da je usluga međunarodnih ruta postala prava specijalnost poljskih prijevoznika. Kako se to uspoređuje s domaćim prijevozom i kako se druge zemlje uspoređuju s tim u tom pogledu, možete saznati iz novog izvještaja španjolske organizacije Fenadismer.
Prema prikupljenim statistikama, oko 70 posto tonskih kilometara koje prijeđu kamioni s poljskim registarskim tablicama obavlja se u međunarodnom transportu. Preostalih 30 posto otpada na domaći transport. Naravno, značajan broj vozila registriranih samo u našoj zemlji, de facto koja pripadaju stranim kompanijama, mora se uzeti u obzir. Ako bismo oduzeli nekoliko velikih flota ovog tipa, udio međunarodnog transporta bi vjerovatno bio nešto manji.
Što se tiče drugih zemalja “nove EU”, gore navedena disproporcija može biti još veća. Na primjer, rumunski kamioni čine čak 75 posto tonskih kilometara za međunarodni transport, u bugarskim flotama to je 80 posto, a u slučaju Litvanije i Slovenije zabilježeno je više od 90 posto.
S druge strane, u zemljama “stare EU”, vaga počinje da se naginje u drugom smjeru. Portugalski kamioni su prilično jaki u međunarodnom transportu, pokrivajući 60 posto tonskih kilometara. U Španiji, međunarodni transport je odgovoran za samo 33 posto obavljenog posla. U Njemačkoj je udio internacionale pao na samo 13 posto, dok u Francuskoj, Italiji i Velikoj Britaniji ne doseže ni 10 posto.
https://40ton.net/19-europejs