Kombinacije sa dve prikolice, dužine do 34,5 metara i bruto težine do 74 tone, testirane su u Švedskoj već nekoliko godina. Prošlog petka su, međutim, odobreni za stalnu upotrebu, označavajući mrežu od 590 kilometara nacionalnih puteva u tu svrhu. Nekoliko od 160 švedskih opština takođe je izdalo dozvole, omogućavajući im da voze lokalnim putevima kako bi došli do mesta utovara ili istovara. Opšti oblik ove mreže može se videti na slici ispod, koju je pripremila Švedska uprava za puteve.
Silazak sa trajekta ovekovečen na gornjoj fotografiji bio je zaista simboličan. Tamo se može videti kombinacija duga 34,5 metara koja je ušla na švedsku teritoriju kao redovni korisnik puta, više nije potrebna privremena dozvola za testiranje. Sve zahvaljujući promjeni propisa koja se dogodila 1. decembra.
Kombinacije sa dve prikolice, dužine do 34,5 metara i bruto težine do 74 tone, testirane su u Švedskoj već nekoliko godina. Prošlog petka su, međutim, odobreni za stalnu upotrebu, označavajući mrežu od 590 kilometara nacionalnih puteva u tu svrhu. Nekoliko od 160 švedskih opština takođe je izdalo dozvole, omogućavajući im da voze lokalnim putevima kako bi došli do mesta utovara ili istovara. Opšti oblik ove mreže može se videti na slici ispod, koju je pripremila Švedska uprava za puteve.
Svi kamioni sa dve prikolice biće na putu u Švedskoj sa posebnim tablicama sa sloganom “Långt Fordonstågt” (“Set za duga vozila”). Takođe se može očekivati da će brzo postati popularni, zahvaljujući veoma povoljnom odnosu potrošnje goriva i teretnog prostora. Ovdje je, na primjer, set sa gornje fotografije, koji pripada finskoj kompaniji Ahola Transport, prvog dana stupanja na snagu novih propisa, počeo sa radom fiksne linije između distributivnog centra u Jönköpingu u Švedskoj i prodavnica i skladišta u Turkuu i Helsinkiju u Finskoj.
Švedske vlasti takođe računaju na brzu popularizaciju ovih setova. Izračunato je da čak i na smanjenoj putnoj mreži o kojoj se već raspravljalo, oni mogu da smanje emisiju gasova sa efektom staklene bašte u transportnoj industriji za oko 4-6 odsto. Na kraju, želim da vas podsetim da su podjednako dugi kamioni dostupni u Finskoj i Španiji već nekoliko godina, a Danska i Holandija se pripremaju za početak testiranja sledeće godine. Članci na ovu temu mogu se naći ovde.