U četvrtak, 16. marta, krenuo je prvi teretni voz između kineske prestonice Pekinga i glavnog grada Rusije – Moskve. To je označilo početak nove usluge kinesko-evropskog železničkog ekspresa, povezujući prestonice prijateljskih zemalja.
U novi voz Kina-Evropa utovareno je ukupno 55 kontejnera od 40 stopa. Odabrana ruta je izlazak iz Kine na graničnom prelazu Mandžuli da uđe u Rusiju, a zatim ide na zapad sve do Moskve. Roba koja se prevozi su auto-delovi, građevinski materijal, kućni aparati, tkanine, odeća, kućni nameštaj itd. Celokupna ruta ove operacije je oko 9.000 kilometara, a procenjeno vreme tranzita je oko 18 dana.
Zašto Peking?
Kineski železnički ekspres je prvobitno pokrenut u Čongkingu, a zatim je počeo da polazi iz drugih kineskih, uglavnom gradova u unutrašnjosti, kao što su Čengdu, Sian i Landžou. U više od deset godina rada, drugi gradovi su se postepeno pridružili China Railvai Ekpress, kao što je novootvoreno čvorište China Railvai Ekpress u Šenjangu.
Iako se većina ovih gradova nalazi u zapadnom delu naseljenog istoka Kine, Peking se nalazi na istoku. Može se zapitati šta je navelo Kinu da sada, a ne ranije, pokrene voz iz ovog glavnog grada. Insajderi iz industrije veruju da je to više politički gest. Železnički ekspres Kina-Evropa između Pekinga i Moskve odražava sve veći trgovinski i transportni tok između Kine i Rusije, a takođe pokazuje suptilne geopolitičke promene u logističkom pejzažu.
https://www.railfreight.com/