Šef francuskog proizvođača automobila Stellantis jasno govori na sajmu automobila Mondial de l’Auto u Parizu. “Ne treba nam fabrika u Kini,” rekao je on na brifingu za novinare, preneli su francuski mediji. “U svetu u kome je geopolitika između Kine i ostatka sveta napeta, nije apsolutno neophodno da budete ranjivi proizvodeći u Kini,” dodao je on. Stellantis – formiran od PSA i Fiat Chrysler – jedan je od najvećih svjetskih proizvođača automobila.
Zajednički poduhvat završen – ostali pod lupom
U julu je Stellantis okončao saradnju sa državnom Guangzhou Automobile Group (GAC) nakon dvanaest godina. Ovo je zatvorilo jedinu fabriku džipa u Kini koja je godinama bila u crvenom. Sada je zajedničko ulaganje Dongfeng Peugeot Citroën Automobile (DPCA) pod lupom. “Trenutno smo u pregovorima sa Dongfengom”, rekao je Tavares, prenosi internet portal L’Usinenouvelle.
ne proizvodi, prodaj
“Svaki put kada postoje gubici u Kini, morate tražiti od ostatka kompanije da nadoknadi te gubitke,” objasnio je menadžer. Za to postoji etička granica. “Nećemo tražiti od naših francuskih, italijanskih, nemačkih i američkih radnika da zauvek nadoknade gubitke naših zajedničkih poduhvata u Kini,” rekao je Tavares. “To jest, nastavljamo da prodajemo vozila različitih brendova u Kini na veoma profitabilan način, uključujući Alfa Romeo i Jeep, koji se proizvode van Kine,” objasnio je on.
Uvoz carina na kineske automobile
Tavares je takođe veoma kritičan prema napredovanju Kineza na evropskom tržištu e-automobila i pozvao na uvozne carine. Uslovi za uvoz vozila iz Kine moraju biti simetrični sa onima za zapadna vozila u Kini, podvukao je menadžer. “U Evropi se crveni tepih isporučuje kineskim proizvođačima, tako da nećemo biti primljeni u Kini,” rekao je Tavares. I u SAD-u i u Kini postoje zaštitne mjere za promociju vozila proizvedenih samo tamo.
7000 evra ekološkog bonusa
“Amerikanci kupuju Amerikance i sprovode veoma ofanzivnu strategiju državne pomoći. Kinezi zatvaraju svoje tržište. Ne možemo biti jedini prostor, klimatski najčestitiji, koji veruje da ne postoji evropska preferencija,” rekao je Makron u intervjuu za Les Échos, najavljujući da će ekološki bonus za kupovinu električnog automobila biti povećan sa 6.000 na 7.000 evra.
(izvor:https://www.eurotransport.de/)