U okviru Euro 7, Evropska komisija nastoji da proširi postojeće standarde Euro 6/VI za emisije zagađujućih materija.
Ali kakav je stvarni uticaj Euro 7 na životnu sredinu, potrošače, industrijsku konkurentnost i šire? Fokusirajući se na činjenice i podatke, u ovoj seriji listova sa činjenicama, evropska automobilska industrija postavlja 7 pitanja o Euro 7.
Podaci br. 1 – Euro 7: Produktivno ili kontraproduktivno za životnu sredinu?
Evropska automobilska industrija je vodeći pokretač ekonomskog rasta EU. Predlog Euro 7 znači da se određeni modeli vozila i segmenti više ne mogu proizvoditi u EU, rizikujući napredak u zelenoj tranziciji industrije.
Euro 7: Pomaže ili ometa dekarbonizaciju?
U EU je postignut značajan napredak u smanjenju zagađenja vazduha od vozila, prema važećim standardima Euro 6/VI. Malo je verovatno da će Euro 7 imati veći uticaj, a može biti čak i kontraproduktivan jer rizikuje da uspori obnovu flote.
Euro 7: Jeftino ili skupo?
Predlog Euro 7 je komplikovana i skupa reforma. To će dovesti do viših cena za potrošače i operatere, koji rizikuju da duže zadrže svoja starija vozila koja više zagađuju. To bi bilo štetno za životnu sredinu i remetilo bi proizvođače vozila.
Sve investicije autoindustrije su usmerene ka dekarbonizaciji drumskog saobraćaja, što će nam omogućiti da postignemo klimatsku neutralnost i da se pozabavimo kvalitetom vazduha. Predlog Euro 7 rizikuje da zelenu tranziciju učini udaljenijom perspektivom.
Euro 7: Lako ili komplikovano?
Predlog Euro 7 je komplikovana i skupa reforma. To će dovesti do viših cena za potrošače i operatere, koji rizikuju da duže zadrže svoja starija vozila koja više zagađuju. To bi bilo štetno za životnu sredinu i remetilo bi proizvođače vozila.
Umesto da jednostavno ažurira propise Euro 6/VI, predlog Euro 7 je mnogo strožiji za automobile i kombije, a predstavlja potpunu reviziju za kamione – što podrazumeva milijarde evra ulaganja.
Euro 7: Manje ili više strogi od drugih svetskih standarda?
EU već ima jedan od najsveobuhvatnijih i najstrožih pristupa emisijama zagađivača na globalnom nivou. Najsavremenija tehnologija znači da su emisije izduvnih gasova jedva merljive.
Euro 7: Realni ili nerealni tajmingi?
Evropskoj automobilskoj industriji potrebno je odgovarajuće vreme za razvoj i implementaciju tehnologija za smanjenje emisije u novim vozilima. U svom sadašnjem obliku, predlog Euro 7 sadrži nerealne vremenske okvire sa inženjerske tačke gledišta.
Euro 7: Dobro ili loše za konkurentnost industrije?
Evropska automobilska industrija je vodeći pokretač ekonomskog rasta EU. Predlog Euro 7 znači da se određeni modeli vozila i segmenti više ne mogu proizvoditi u EU, rizikujući napredak u zelenoj tranziciji industrije.
Euro 6/VI – zajedno sa elektrifikacijom – već može smanjiti emisije azotnih oksida (NOk) za ogromnih 80% do 2035. u poređenju sa 2020. U poređenju, NOk bi bio smanjen za sićušnih 2 do 4% u okviru Euro 7 uz povećanje kupovine cena novog automobila za 2.000 €.
https://www.acea.auto/