U sklopu revizije Pravilnika 1/2005 o “dobrobiti životinja tokom transporta”, Evropska komisija je zatražila naučne savjete od EFSA-e (European Food Safety Authority). Prošle sedmice javno je iznijeto mišljenje o ovcama i kokama, konjima i magarcima, teladima i stoci, svinjama, puretinama i zečevima. Proučavanje dobrih praksi u transportu životinja dovelo je do zaključka, između ostalog, da je potrebno odrediti više prostora, površina po životinji, maksimalne temperature moraju biti niže kao i vrijeme putovanja koje moramo optimizirati.
Alocirajte više prostora, nižih maksimalnih temperatura i smanjite trajanje putovanja su sve potrebne mjere ako želimo da poboljšamo dobrobit živih životinja tokom transporta, prema preporukama EFSA . Ovo mišljenje je sastavni dio serije pet naučnih mišljenja koje se pružaju Evropskoj komisiji sa ciljem da podrži trenutnu reviziju zakonodavstva Evropske unije o “TRANSPORT ŽIVIH ŽIVOTINJA” , odnosno dobrobiti životinja – ključni element “Strategije” ( F2F) EU.
“Dobra prakse socijalne zaštite ne samo da smanjuju nepotrebnu patnju, već i oni pomažu u jačanju zdravlja životinja. Stoga je ključni element za sigurnost prehrambenog lanca, uzimajući u obzir bliske veze koje postoje između zdravlja dobrobiti i zdravlja životinja i bolesti hrane, u skladu sa principom “Jedno zdravlje (jedno zdravlje)” EFSA je u prilogu “, rekao je Gilhem de Seze, šef procene rizika na EFSA.
EFSA je definisao kvantitativne pragove da se temperature održavaju u transportnim vozilima, kao i minimalnim razmacima za životinje. Mišljenja takođe opisuju razvoj ili napredovanje raznih drugih parametara koji utiču na dobrobit životinja tokom vremena tokom transporta, kao što je glad, žeđ i umor i umora.
Na primjer, u pogledu prevoza životinja koje se prevoze u kontejnerima (živinama i zečevima), EFSA preporučuje da se trajanje putovanja smatra tokom cijelog vremena koje životinje provode u kontejneri i to je jedan dan, jedini način da se izbjegne bilo kakva posljedica.
Postojeće zakonodavstvo o zaštiti životinja EU tokom transporta stupilo je na snagu 2005. godine. U okviru Strategije F2F-a, zaključci EFSA će služiti kao osnova za reviziju Evropske komisije, reviziju koja ima za cilj da je poravnate sa najnovijim naučnim naučnim podacima, za proširenje svoje oblasti primjene, kako bi se olakšala njegova primjena i, na kraju, kako bi se osigurao viši nivo dobrobiti životinja. Prijedlog Komisije očekuje se u drugu polovinu 2023. godine.
(izvor:https://www.fntr.fr/)