Od 1. januara 2025. godine, Danska će uvesti naplatu putarine za kamione zasnovanu na kilometraži, zamjenjujući trenutni sistem eurovinjeta. Ovaj novi sistem, nazvan KmToll, u početku će se primjenjivati na teška vozila teška od 12 tona i pokrivat će široku putnu mrežu od oko 11.000 kilometara. Odluka je dio strategije danske vlade da smanji emisiju CO2 za 70% do 2030. godine i postigne klimatsku neutralnost do 2045. godine.
KmToll: nova putarina za kamione
KmToll sistemom će upravljati Sund & Bælt i utjecat će na kamione preko 12 tona već 2025. godine. Do 2027. godine, cestarina za kamione će također biti proširena na vozila teška više od 3,5 tone, s ciljem da se do 2028. godine uključi cijela danska mreža javnih puteva, u iznosu od oko 75.000 kilometara.
Ova promjena će rezultirati zakonodavnom revizijom zakazanom za jesen 2024. godine. Zakonodavstvo će ažurirati kriterij težine vozila, prelazeći sa dozvoljene bruto mase na tehnički dozvoljenu bruto težinu, bitan parametar za izračunavanje stopa putarine za kamione.
Klase emisije i stope cestarine za kamione
Nova putarina za kamione će se izračunavati na osnovu dva glavna parametra: težine vozila i njegove emisijske klase, u skladu sa direktivom o eurovinjeti. Postojat će pet klasa emisije, u rasponu od klase 1 za vozila koja najviše zagađuju, do klase 5 za kamione s nultom emisijom, kao što su električni kamioni ili kamioni na vodik.
Cijene po kilometru također će varirati ovisno o težini vozila, podijeljene u tri kategorije:
12.000 – 17.999 kg
18.000 – 32.000 kg
preko 32.000 kg
Diferencirane tarife u ekološkim zonama
U glavnim urbanim područjima Danske, kao što su Kopenhagen i Aarhus, cestarina za kamione će biti povećana za 50%. Zbog povećanog utjecaja na okoliš gustog saobraćaja u ovim područjima. Stope će varirati ovisno o težini i klasi emisije. Na primjer, kamion težak između 12.000 i 17.999 kg i pripada emisijskoj klasi 1 plaćat će 1,12 DKK po kilometru izvan ekoloških zona i 1,68 DKK unutar ovih područja.
Čekovi i kazne za neplaćanje putarine za kamione
Danska će implementirati strogi sistem kontrole, koristeći napredne tehnologije za praćenje plaćanja cestarine za kamione. Vozila će biti podvrgnuta DSRC skenerima i automatskim kamerama koje će provjeravati plaćanje čitanjem registarskih tablica. Neplaćanje cestarine za kamione rezultirat će novčanom kaznom od 4.500 DKK (oko 600 €) po danu prekršaja.
Prelazak na naplatu cestarine za kamione u Danskoj predstavlja fundamentalnu promjenu u transportnom sektoru. Sa značajnim implikacijama za održivost okoliša i upravljanje troškovima infrastrukture. Operateri u sektoru moraju se pripremiti za prilagođavanje novom sistemu. To će pomoći u smanjenju emisije CO2, osigurati pravedniju raspodjelu troškova teškog saobraćaja kroz naplatu cestarine za kamione.
https://www.trasporti-italia.com/