U planu poslovanja ŽRS za period od 2023. do kraja 2025. godine navedeno je da bi preduzeće u ovoj godini trebalo da ostvari neto dobit od 45.990 maraka, iduće 2,77 miliona, a 2025. godine plus u kasi tog javnog preduzeća trebalo bi da iznosi 4,73 miliona maraka.
Kada je riječ o broju radnika, u ŽRS navode da je njih na platnom spisku na kraju prošle godine bilo 1.963, dok ovu godinu planiraju da završe sa 2.098 radnika. Isti broj radnika planiran je i u iduće dvije godine.
– U toku 2022. godine izvršen je prijem neophodnih radnika koji je odobren od strane Vlade i Svjetske banke, pod čijim nadzorom poslujemo dok traje postupak restrukturisanja. U idućem periodu planiran je novi prijem radnika na izvršne poslove – navedeno je u planu poslovanja ŽRS.
Takođe, podvlače da je u toku preispitivanje radne sposobnosti radnika koji su duži period na bolovanju, a zbog eventualne pripreme radnika za penzionisanje.
Kada je riječ o izdvajanju novca za plate radnika, za te namjene u ovoj godini trebalo bi da bude isplaćeno 46,90 miliona maraka, dok je za troškove radne snage u iduće dvije godine predviđeno povećanje, tačnije za te namjene planiran je iznos od oko 47,30 miliona maraka.
U ovoj godini preduzeće planira da preveze 83.284 putnika, dok u iduće dvije godine prognoziraju da će broj putnika na godišnjem nivou biti povećan za jedan odsto.
U samom zaključku plana poslovanja navedeno je da bi prihodi od prevoza robe u ovoj godini trebalo da iznose 44,04 miliona maraka te da bi taj profit u iduće dvije godine trebalo da bilježi stopu rasta od dva odsto.
– Zbog trenutnog stanja infrastrukturnih, vučnih i vučenih kapaciteta koji direktno utiču na bezbjednost željezničkog saobraćaja, troškovi materijala i rezervnih dijelova u narednom planskom periodu planirani su u značajno većem iznosu u odnosu na prethodne godine – navedeno je u planu.
Vršilac dužnosti direktora ŽRS Slađan Jović rekao je da je plan poslodavanja realan i zasnovan na trenutnim pokazateljima poslovanja.
– Ove godine imamo povećanje prevoza robe u teretnom saobraćaju, ali raste i broj putnika. Planiramo ove godine da zaposlimo samo neophodnu radnu snagu. Uradili smo i plan zapošljavanja na koji smo dobili saglasnost Svjetske banke, a koji je takođe proslijeđen na adresu Vlade RS od kojih čekamo zeleno svjetlo – rekao je Jović “Glasu Srpske“.
Kamate
Troškovi amortizacije u planu poslovanja nisu iskazani jer u narednom periodu, naglašavaju u ŽRS, slijedi prelazak željezničke infrastrukture i imovine operatera u vlasništvo Republike.
– Finansijski rashodi u 2023. godini planirani su od 147.178 KM. Budući da je prihvaćen plan finansijskog i operativnog restrukturisanja preduzeća po osnovu kojeg će obaveze za inostrane kredite biti konvertovane u kapital, a Vlada RS će nastaviti da otplaćuje sve nedospjele obaveze po međunarodnim kreditima, u planskom periodu nismo prikazali troškove kamata po osnovu tih zaduženja – navedeno je u planu poslovanja.
https://www.glassrpske.com/