Prema nedavno uvedenim strožim kontrolama ROAPOL Truck&Bus-a, čak 43 odsto vozača kamiona u Belgiji prekoračuje zakonski dozvoljene periode rada i odmora propisane propisima EU.
U maju je u inspekciji učestvovalo 18 država članica ROADPOL-a, a prema njihovim povratnim informacijama, pregledano je 228.389 kamiona i 136.335 autobusa. Tokom inspekcijske nedelje pronađeno je 78.926 prekršaja (69.749 prekršaja za kamione i 9.177 za autobuse). Takođe je bilo potrebno zabraniti dalju vožnju 2.363 puta dok vozač nije uzeo zakonom propisani odmor ili dok se ne isprave nedostaci u vozilu ili pričvršćivanje tereta.
Stopa prekršaja bila je 23,43% za teretni saobraćaj i 6,43% za autobuski saobraćaj. Drugim rečima, za teretni saobraćaj, to znači da je skoro jedan od četiri pregledanih kamiona je utvrđeno da su počinili povredu. 8.391 vozači (7.638 kamiona, 753 autobusa) prekršili su evropske propise o obaveznom radnom vremenu i periodima odmora, što znači da su vozili svoje vozilo duže nego što je dozvoljeno zakonom bez poštovanja obaveznih pauza.
Međutim, brojke se u velikoj meri razlikuju između država članica. Najgori rezultat među državama članicama zabeležen je u Belgiji (43%), zatim u Austriji (31%) i Nemačkoj (18%), dok su gotovo zanemarljive stope otkrivenih prekršaja zabeležene u Bugarskoj (0,51%), Slovačkoj (0,45%) i Litvaniji (0,13%). Temeljnost kontrola u ovim zemljama može se dovesti u pitanje, ali drugi razlog može biti da vozači iz ovih zemalja rade više na međunarodnom nivou, izvan njihovih granica, dok je u tim zemljama relativno malo tranzita ili kabotaže.
Pored toga, 4.787 puta (4.236 kamiona i 551 autobusa) tahografi nisu radili ispravno, a manipulacije su otkrivene u 836 slučajeva. Ukupno 175 vozača je takođe utvrđeno da su pod uticajem alkohola, a 35 vozača je bilo pod uticajem droge.
Sledeći pojačani nadzor Evropske saobraćajne policije, ROADPOL Truck & Bus, održaće se od 11. do 17. novembra 2024. godine.
https://www.etransport.si/nov