Uprkos činjenici da su postavljeni saobraćajni znaci, uprkos činjenici da svake godine postoji kampanja u nekoliko zemalja širom Evrope da se skrene pažnja vozačima kamiona i vozačima autobusa na niske mostove i nadvožnjake, nesreće se redovno dešavaju. Nedavni događaji pokazuju da je strpljenje ponelo, a novi načini se koriste za rešavanje problema. Prošle nedjelje smo izvestili da XPO Logistics testira sistem telematike mosta protiv sudara na svojim kamionima, a sada je otkriveno da su austrijske železnice postavile specijalne štitove na mostove kako bi sprečile oštećenja na mostovima kada kamion uleti u njih.
Prema austrijskom sajtu za drumski transport traktuell.at, na mostovima se podižu štitovi protiv kamiona. Navodi se da se u prosjeku 29 takvih sudara dešava godišnje samo u okolini Beča.
Kako ÖBB naglašava, takvi sudari rezultiraju skupim popravkama i gubitkom prihoda jer se usluge gase tokom popravki.
ÖBB-ovo rješenje problema je postavljanje specijalnih štitova koji štite most u slučaju sudara i na taj način omogućavaju uslugama da nastave sa minimalnim poremećajem.
Štitovi su teški 18 tona, dugački su 22 metra i napravljeni su od čelika. U slučaju sudara, udarac apsorbuje sam štit, štiteći most od ozbiljnih povreda.
Štitovi su postavljeni posle uspješnog suđenja 2020. godine, tokom kojeg su vozovi koji su prelazili zaštićeni most mogli neometano da nastave vožnju čak i nakon što su udarili u most. (izvor: https://trans.info/)
Video postavljanja štitova možete pogledati na linku