Ministarstvo za klimatske promjene odredilo je kaznenu putarinu za ekološki prihvatljive kamione i na taj način šalje potpuno pogrešan signal. Ozelenjavanje drumskog teretnog transporta zahteva konstruktivne pristupe, izjavio je Aleksandar Friš, predsednik Centralne asocijacije špedicije i logistike.
Federalno ministarstvo za zaštitu klime ukinuće bonus za naplatu putarine za ekološki prihvatljive kamione EURO VI od 2023. godine. Uredba o tarifama putarine izdata 6. decembra 2022. godine prilagođava stope putarine za 2023. godinu za klasu putarine EURO VI za 4 odsto. Preostale stope putarine biće povećane između 2,29 i 2,8 odsto.
Kazna umjesto podrške
predsjedniku Centralne asocijacije Aleksandru Frieszu: “Ova uredba jednostavno nije razumljiva. Umesto da promovišu ulaganja u zaštitu klime, oni su sankcionisani sa kaznom od 4%. To je potpuno neshvatljivo, posebno zato što još uvek nema alternativa ovoj ekološki najprihvatljivijoj vrsti vožnje na tržištu u gustom saobraćaju.”
Uvek nove prepreke u načinu na koji
je Centralno udruženje već kritikovalo nedostatak logike povećanja tarifa unapred kao očigledno neprijateljski raspoložen prema klimi i zahtevalo više osećaja realnosti od politike. Iako industrija čini sve što može da transport i logistiku učini što ekološki ekološki mogućijom, Ministarstvo za klimatske poslove stalno je tuče.
Klimatski neprijateljski umjesto rješenja orijentiranog Friesz: “Da bi cestovni teretni transport bio klimatski, potrebna su konstruktivna rješenja, kao što su tehnologija otvorena
promocija alternativnih pogona, održivi infrastrukturni okvirni uvjeti i inteligentne kontrole u području aerodinamike – ali svakako nema kazne za one koji žele nešto poboljšati.” https://www.verkehr.co.at/
POLJSKA: Valorizacija i ekologija znače da će od nove godine stope putarine za kamione rasti.
Homologovana kombinacija od 40 tona platiće 19 centi po km, 3,8 odsto više nego ove godine. Za set sa Euro V motorom, stopa je porasla za 18 odsto, za Euro IV sa filterom čestica, putarina je porasla za skoro 24 odsto.
Sledeće godine, takođe u Poljskoj, povećaće se cene putarine koje je KAS (u sistemu e-putarine) prikupio na putevima kojima upravlja GDDKiA. Izmijenjeni Zakon o autocestama i Nacionalni fond za ceste pretpostavlja povećanje putarine pokazateljem “povećanja cijena robe široke potrošnje i usluga u prva tri kvartala godine u kojima se stope mijenjaju, u odnosu na isti period prethodne godine”. (…)
Prema podacima GUS-a, poskupljenje u ovom periodu iznosilo je 13,3%.