Istraživanje koje je sproveo Messe München uoči transportne logistike pokazuje da posjetioci očekuju pad ekonomije. Kako se industrija sprema za ovo i gdje cipela štipa.
Sajam transportne logistike, koji će se održati od 9. do 12. maja 2023. godine u Minhenu, baca svoju senku napred. Nedavna anketa na 2.556 registriranih izlagača i posjetitelja pokazuje trenutno raspoloženje – i prilično je oprezno. Građani očekuju ekonomski pad. Mnogi sebe vide dobro pripremljenim, ali postoje i neki kamen spoticanja na putu ka uspehu.
Očekuju se dalji prekidi u lancu snabdevanja
Prema Messe Münchenovom indeksu trenda, jedna od tri kompanije očekuje pad. Dvotrećinska većina se već prilagodila tome. Industrija ima sve mogućnosti na vidiku, kažu. Oko tri četvrtine očekuje nove poremećaje u lancima snabdevanja. Kao što bi mnogi, međutim, mogli ublažiti daljnje intenziviranje uzrokovano ratom u Ukrajini bez ekonomskih posljedica. Logistika dokazuje da može da reši svoje probleme i probleme drugih ako to dozvolite, tvrde menadžeri studije u Messe München.
Aktuelni problemi u logističkoj industriji
Najveći izazov za industriju je nedostatak kvalifikovanih radnika i vozača. Pored toga, manje kompanije više pate od inflacije, cena i konkurentskih pritisaka. Veća je verovatnoća da će veće kompanije biti izazvane nedostatkom energije i sirovina, kao i poremećajima u logističkom lancu vrednosti. To su pretežno makroekonomski, demografski ili geopolitički problemi na koje pojedine kompanije teško mogu uticati. U tom kontekstu, indeks trendova obuhvata izazove logističke industrije.
Nedostatak kvalifikovanih radnika je najveći problem
U svim industrijama i veličinama kompanija, svaki drugi ispitanik je najviše pogođen problemima nedostatka kvalifikovanih radnika. Dobavljači opreme i pružaoci logističkih usluga, kao i srednje i velike kompanije, podižu prosek za preko 50 odsto. Nedostatak vozača pogoršava situaciju za skoro svaku treću kompaniju. Pružaoci usluga (38,2 odsto) su više osporavani od špeditera (28,4 odsto).
Slika: Imidž javnosti mora biti poboljšan
Što se tiče imidža, logistička industrija treba da pokaže šta može, pa zaključak. Oko tri četvrtine anketiranih ocenjuje imidž industrije kao prilično pozitivan i očekuje dalje poboljšanje. Istovremeno, više od 40 odsto ispitanika logistiku ne opisuje kao atraktivnog poslodavca. Pati od imidža poslodavca, žali se svaki treći logističar na strani pružaoca usluga i svake sekunde sa špediterima. <> od <> ispitanika bi preporučilo svoju firmu drugima.
Gdje još cipele štipaju u logistici
Kompanije su takođe opterećene rastućom inflacijom (29 odsto) i povećanjem cena i konkurentnog pritiska (28 odsto). Ova pitanja su jedan od najvećih izazova za dve trećine malih i srednjih preduzeća. Rangiranje je različito za velike kompanije sa 1.000 ili više zaposlenih. Nakon sveprisutnog nedostatka kadrova, nestašica sirovina i energije (31 odsto) i poremećeni lanci snabdevanja (26 odsto) svrstavaju se među prva tri.
Šef DSLV-a Plaß moli za veću saradnju
“Veliki deo naših izazova zahteva veću saradnju u logističkom lancu. U transportnoj logistici u Minhenu brzo i lako okupljamo sve. Zajedno sa saradnicima, špediterima i primaocima razvijamo ideje. Zajedničko korištenje resursa je tako osigurano na najbolji mogući način”, objašnjava Axel Plaß, predsjednik Federalnog udruženja špedicije i logistike (DSLV). Stefan Rummel, generalni direktor Messe München, također je optimističan: “Logistika može pouzdano zauzeti svoje mjesto kao treća po veličini industrija. Svaka kompanija može da doprinese tome tako što će skrenuti pozitivnu pažnju na uspehe. Stručnjaci za logistiku se bave problemima i optimizuju procese,” zaključuje on.
https://www.eurotransport.de/