Uz odobrenje EU, Nemačka će uložiti 1,1 milijardu evra u svoj železnički sektor kako bi ga ublažila od naglih cena električne energije. Nemačka vlada odlučila je da deluje protiv povećanih troškova energije krajem 2022. smanjenjem cena električne energije za železničke operatere. Paket od milijardu evra iz Brisela nadoknadiće ovo smanjenje cene.
Evropska komisija je napomenula da nemački finansijski plan spada u pravila o državnoj pomoći bez narušavanja konkurencije, pa stoga i odobrenje. Šema državne pomoći biće na snazi tokom cele 2023. godine. Što se tiče nemačke vlade, ona je odlučila da podrži železničke operatere u decembru 2022. kada je parlament glasao za smanjenje cene električne energije na 13 centi po kVh.
Tada je Conor Feighan, generalni sekretar ERFA, objasnio u intervjuu za RailFreight.com da će se mera podrške primenjivati na do 90 procenata istorijske ili prognozirane potražnje. U praksi, Nemačka će tu meru sprovesti smanjenjem mesečnih troškova prevoznika tereta i putnika i direktno nadoknađivanjem troškova dobavljačima električne energije.
Potreba za više sličnih mera. Komisija EU priznala je da je ta mera od značajnog značaja s obzirom na uticaj ruske invazije na Ukrajinu na cene energenata, a posebno struje. Neki bi mogli reći da je pomoć stigla prilično kasno. Međutim, u rukama svake evropske vlade je da sprovodi takve mere podrške, a ne EU.
Kao što je UIRR ranije istakao, većina država članica EU nije podržala ili čak ni razmišljala da podrži svoje železnice. Zato bi u Evropi uskoro trebalo da bude više sličnih mera. Na primer, transportna udruženja u Francuskoj su naglasila da bi operateri železničkog tereta uskoro mogli da pomuče da plate svoje račune jer su troškovi bez presedana.