Komisija EU želi da se uhvati u koštac sa gasovima koji štete klimi i zdravlju. Međutim, automobilska industrija strahuje da će nadmašiti tu ocenu svojim predlozima za Euro 7. Šta je planirano i kako se VDA pozicionira.
Poslednji sat motora sa sagorevanjem još uvek nije udario. U slučaju putničkih automobila i lakih komercijalnih vozila, njegov kraj je na vidiku, jer od 2035. godine nijedno vozilo sa emisijom CO2 ne može da se plasira na tržište. Međutim, u teškim komercijalnim vozilima mogla bi da zadrži svoja još duže. Prema komisiji EU, emisije CO2 u ovom segmentu treba da se smanje za 2040 procenata do 90. Bilo bi zamislivo da dizel motor takođe može da zadovolji ove zahteve, pod uslovom da se operateri flote oslanjaju na sintetička goriva.
Međutim, pre ovih rokova proći će više od decenije. A pošto vozila sa nultom emisijom još uvek nisu dostupna u broju koji je neophodan za sveobuhvatnu obnovu voznog parka, u početku neće biti načina da se zaobiđe dizel motor u teretnom saobraćaju. To stavlja proizvođače u dilemu da, s jedne strane, moraju da ulože mnogo energije u tržišnu rampu električnih i kamiona sa vodonikom, ali sa druge strane, takođe moraju da mobilišu znatna ulaganja za razvoj sledeće generacije motora sa sagorevanjem.
Izvor: https://www.eurotransport.de/