Nagađanja na temu dugih kamiona: Nakon jedanaest godina praktičnog rada, čini se da Federalno ministarstvo okoliša općenito dovodi u pitanje upotrebu kombinacija vozila, koje su duge i do 25 metara. Više od dvije godine nakon stupanja na snagu 10. amandmanskog pravilnika i time su u pozitivnu mrežu uključene daljnje rute, koordinacija sljedećeg pravilnika je i dalje na čekanju – ili u resornoj koordinaciji između Federalnog ministarstva prometa (BMDV) i Federalnog ministarstva okoliša (BMUV).
BASt studija o dugom sedlu je dostupna, ali šta sad?
Stupanjem na snagu 10. amandmana na Long Truck 14. novembra 2020. godine, dodano je više od 200 novih ruta, a Brandenburg je odobrio besplatno putovanje u proširenu poluprikolicu (dugi kamion 1). Stoga je nejasno da li će i kada biti odobrene dalje rute, koje su kompanije za transport i špediteri prijavili saveznim državama i proverili ih. Budućnost dugog kamiona 1 je takođe nejasna. Produženi polutrejler je zvanično besplatan samo do kraja ove godine. O tome će se odlučivati na osnovu procene Federalnog instituta za istraživanje autoputeva (BASt). Već u novembru, portparolka BMDV-a rekla je za časopis Trans aktuell da su dostupni rezultati naučnog istraživanja i da će dalja procedura sada biti koordinisana sa ostalim odeljenjima. To je i dalje aktuelno stanje, navodi se u saopštenju.
BMUV na čelu sa Steffi Lemke (Greens) sada izgleda da je generalno uznemiren praksom prethodnog puštanja rute. “Postoji fundamentalna zabrinutost da se pregled odabranih ruta za upotrebu dugih kamiona od strane savezne vlade nije dogodio ili je planiran,” objašnjava dr Kristijan Rohleder, državna sekretarka BMUV-a. U pismu Franku Husteru, generalnom direktoru Federalne asocijacije špedicije i logistike (DSLV), ona objašnjava: “Kriteriji prema kojima zemlje provjeravaju rute su izvan našeg znanja.” Stoga, Federalna vlada nije mogla procijeniti “materijalni sadržaj uredbe” i njegove učinke, na primjer, s obzirom na povećanje rizika od nesreća, navodi se u pismu, koje je trenutno dostupno trans. BMUV je stoga kritičan prema izdavanju uredbe na federalnom nivou za određivanje daljih ruta, čije efekte ni na koji način ne može procijeniti.
Preduzetnici iz transportne i logističke industrije sa velikim nerazumevanjem reaguju na zastoj u dugim kamionima. Operater velikog broja proširenih prikolica iza zatvorenih vrata kaže da ima utisak da BMUV sve podvrgava politički željenom tržišnom jačanju električne mobilnosti. I dugačak kamion pada pored puta.
Huster poziva na planiranje sigurnosti i vrijeme vođenja
Generalni direktor DSLV-a Huster prethodno je apelovao na državnog sekretara BMUV-a dr Rohledera da blagovremeno odobri ovaj 11. amandman i da se ne zatvara pred predstojećim Pravilnikom o 12. amandmanu. Kao što je trenutno slučaj sa gotovo svim privrednim sektorima, logistička industrija radi i planira pod značajnom neizvesnošću, objasnio je Huster. “Investicione odluke i razvoj logističkih procesa zahtevaju dovoljno vremena vođenja, što se skraćuje ako se političke odluke odlože”, ističe on.