BRADFORD-ov prevoznik koji je falsifikovao evidenciju da bi duže vozio svoj teretni kamion je u zatvoru.
Džejms Bentli, 49, iz Pulan ulice u Bredfordu, bio je vozač teretnog vozila za Apolo Beds u vreme kada su ga zaustavili prošle godine i proverili njegove tahografske zapise.
Pravila su osmišljena da spreče umor za volanom kod vozača komercijalnih teških teretnih vozila i podrazumevaju maksimalno 4,5 sata vožnje pre nego što se mora napraviti pauza. Nepoštovanjem propisa, rekorder Aleks Menari je upozorio Bentlija da bi efekat mogao biti pretvaranje teretnog vozila u „smrtonosno oružje“.Sud u Bradfordu je čuo da je Bentli priznao pet tačaka da je svesno napravio lažni zapis za koji je znao da je lažan.
Bio je u zatvoru na šest meseci ukupno, a sada će se verovatno suočiti sa saslušanjem o ponašanju pred komesarom za saobraćaj, gde bi mu dozvola za teretna vozila mogla biti suspendovana ili oduzeta.
Tužiteljica Olivija Megin, u ime Agencije za standarde vozača i vozila, rekla je sudu da je Bentli zaustavljen 6. maja 2021. godine, upravljajući teretnim vozilom Apolo Beds i da su otkrivene nedoslednosti sa podacima na digitalnom tahografu u vozilu. Ona je rekla da je bilo pet slučajeva, između 1. februara i 10. marta, kada su podaci pokazali da je Bentli ili ubacio dve odvojene vozačke kartice u digitalni tahograf, ili da je vozio bez kartice – kako bi zaobilazio pravila o vožnji ne više. od 4,5 sata bez pauze.
Istaknula je kako je u intervjuu u početku negirao da ima dve kartice, i rekao da je izgubio jednu i da je dobio zamenu. Takođe je rekao da je jedna od njegovih kartica bila neispravna.
Rekao je istražiteljima da se religiozno držao pravila oko sati koje je mogao da vozi, ali je povremeno prelazio nešto više od 4,5 sata ako bi imao problema da pronađe mesto za parkiranje.
Istražitelji su zatim pogledali podatke o automatskom prepoznavanju registarskih tablica.
U kasnijem intervjuu priznao je da je imao dve kartice istovremeno, ali je rekao da je vjerovatno bila greška što ih je upotrebio obe istog dana. Gospođa Maginn je rekla da, iako je Bentli rekao da oseća pritisak da ispuni ciljeve koje je postavila kompanija za koju je radio, kasnije je prihvatio odgovornost za to.Ona je dodala da Apolo Beds, firma Batlei, nije procesuirana zbog toga, iako je trebalo da budu pozvani pred komesara za saobraćaj u okviru javne istrage.Sudija je zatvorio Bentlija, rekavši da su propisi na snazi da zaštite učesnike u saobraćaju, pješake i same vozače od umora za volanom.Dodao je da su krivična dela toliko teška da je pogodna trenutna zatvorska kazna – i da bi to odvratilo druge.
Portparol DVSA je rekao: „Umorni vozači su opasni vozači.
„Pravila o radnom vremenu vozača su uspostavljena kako bi se zaštitili vozači i drugi učesnici u saobraćaju.
„Preduzećemo mjere protiv onih koji odluče da namerno izbegnu procese i bezbjednosne alate koji pomažu da britanski putevi budu bezbjedni.
izvor:https://www.thetelegraphandargus.co.uk/