Količina robe utovarene i istovarene u njemačkim morskim lukama porasla je za oko 9,3 odsto sa oko 165,6 miliona tona u 2020. godini na oko 181,0 miliona tona u 2021. godini (isključujući neto težinu teretnih prevoznika). Udio kratkomorske plovidbe u ukupnom pomorskom transportu nemačkih morskih luka porastao je sa oko 60,1 odsto u 2020. na oko 62,7 odsto u 2021. godini. To je bila najveća vrijednost dionica u posljednjih deset godina
.Povećanje je uglavnom bilo zbog baznih efekata, nakon što je rukovanje teretom u moru naglo palo 2020. godine nakon pandemije korona virusa. Tokom oživljavanja svetske trgovine i nemačke spoljne trgovine 2021. godine, rukovanje teretom u kratkomorskoj plovidbi premašilo je nivo pre krize 2019. godine za oko 0,2 miliona tona. Nasuprot tome, ukupna propusnost tereta u nemačkim morskim lukama nije ispunila svoj rezultat iz 2019. godine za oko 5,9 miliona tona. Jedan od razloga za to su ozbiljna smanjenja globalnih lanaca snabdevanja, što je uglavnom uticalo na transport kontejnera 2021. godine.
U 2021. godini, domaće i međunarodne usluge kratkomorskog transporta pokazale su povećanje propusnosti. Ruska Federacija, Švedska i Norveška bile su najveći trgovinski partneri Njemačke u 2021. godini. Protok kontejnera u njemačkim morskim lukama u kratkomorskoj plovidbi dostigao je oko 5,9 miliona TEU u 2021. godini; povećanje od oko 8,5% u odnosu na 2020. godinu. U RoRo saobraćaju, nemačke morske luke su u 2021. godini prevezle ukupno oko 2,3 miliona kamiona i prikolica bez pratnje ili poluprikolica, što je za oko 11,8 odsto više nego 2020. godine. Većinu toga su činile njemačke luke u Baltičkom moru.
https://www.bag.bund.de/