Industrija teretnog transporta u Njemačkoj protivi se namerama Savezne vlade o povećanju cijena putarine za kamione na početku 2023. Nakon javne rasprave o nacrtu zakona o naplati putarine na magistralnim putevima, na sednici Komiteta za transport održanoj u sredu pljuštale su kritike uz poruke prevoznika da bi „povećanje putarina sada bi bio potpuno pogrešan signal“.
Kao što je poznato, nove cijene putarine za kamione trebalo bi da se primenjuju od 1. januara 2023.
Direktiva o evrovinjeti daje mogućnost da se zakon prilagodi i kasnije, a nadležno nemačko ministarstvo tek će izraditi predloge za to, prenose evropski portali.
Transportna industrija bi, prema ranije najavljenom novom cenovniku, trebalo da plaća od 3,8 do 40,6% skuplju putarinu od 1. januara.
Iz Saveznog udruženja drumskog transporta, logistike i zbrinjavanja otpada (BGL) pozivaju na odlaganje planiranog poskupljenja, kako bi se mogla sprovesti detaljna reforma sistema putarine.
– Mnoge kompanije su na ivici kolapsa – rekao je Jens Pavlovski BGL, ne pominjući tačan broj kompanija koje su u opasnosti od nelikvidnosti.
Ključne poruke predstavnika industrije transporta tereta nakon sednice su:
- Povećanje putarine na početku godine dolazi u apsolutno neprikladnom trenutku u trenutnoj kriznoj situaciji;
- Srednjim transportnim preduzećima konačno treba rasterećenje, a ne teret od države;
- Povećanje putarine mora pratiti kvalitetnija infrastruktura – više parking mesta za kamione, atraktivnija odmorišta, putevi i mostovi bez oštećenja.
Cilj zakona koji je predložila Savezna vlada je da se iskoristi mogućnost koju daje direktiva EU, kako bi se korisnima putnih pravaca naplatili stvarni eksterni troškovi.
Prema koalicionom sporazumu određenih stranaka, potrebno je napraviti diferencijaciju na CO2 u putarini za kamione, uključiti komercijalni drumski transport od 3,5 tone i uvesti doplatu za CO2, prenosi trans.info.