Tommy Wreeth, šef švedskog sindikata Transportarbetarten, rekao je da nedostaje zakonska jasnoća u vezi s minimalnom platom za vožnju kamiona u Švedskoj, što u suštini onemogućava implementaciju zahtjeva Paketa mobilnosti za upućene radnike.
U Švedskoj je minimalna naknada vozača kamiona određena kolektivnim ugovorima između poslodavaca i sindikata. Međutim, ovi ugovori se odnose na švedske prevoznike i vozače. U ovoj skandinavskoj zemlji ne postoji propis koji definiše minimalnu platu, što znači da postoje pravni načini pomoću kojih strane kompanije mogu izbjeći plaćanje iste svojim poslanim vozačima kada su u Švedskoj, objašnjava Tommy Wreeth, koji je iz organizacija Transportarbetaren citira u njegovoj izjavi.
Nedostatak pravne jasnoće stoga omogućava stranim transportnim kompanijama da se pridržavaju pravila koja su uvedena Paketom mobilnosti EU.
Iz tog razloga, Transportarbetaren se obratio švedskom parlamentu sa pitanjem da li treba uvesti zakon koji bi omogućio da plate predviđene kolektivnim ugovorima postanu zakonska minimalna plata za određenu profesionalnu grupu. Samo je ljevica podržala ovo rješenje, Zeleni su bili uzdržani, a ostale stranke su se protivile, navodi se u saopštenju te organizacije.
Prema švedskoj pravnoj situaciji, u nedostatku zakonske minimalne plate, na tržištu i sindikatima je da prate nadoknadu hiljada radnika na radu u Švedskoj. Transportarbetaren tvrdi da se informacije o stranim transportnim kompanijama u Švedskoj mogu dobiti u Agenciji za inspekciju rada. Međutim, proces može potrajati i do osam sedmica, što praktično onemogućava implementaciju propisa.
Kako prenosi Transportarbetaren, postoje transportne kompanije koje su potpisale ugovor o slanju, poput globalne logističke kompanije Samskip. Međutim, sindikat smatra da velika većina prevoznika čiji vozači prevoze u Švedskoj to čini bez ugovora o minimalnoj plaći. (transportarbetaren.se)