IRU, zajedno sa još dve velike transportne organizacije, pozvao je zakonodavce EU da podrže ključne mere i obezbede da usluge javnog prevoza EU ostanu održive i dostupne usred ozbiljnog nedostatka vozača autobusa.
U zajedničkom pismu, IRU, zajedno sa Međunarodnim udruženjem javnog prevoza i evropskim operaterima putničkog prevoza, pozvao je kreatore politike EU da podrže ključne amandmane na reviziju Direktive o vozačkim dozvolama. Amandmani, kako je predloženo u stavu Evropskog parlamenta, od suštinskog su značaja za rešavanje sve većeg nedostatka vozača koji utiče na javni prevoz i da bi sektor učinili privlačnijim za nove učesnike. Podrška verziji Evropskog parlamenta je ključna za efikasno rešavanje ovih izazova. Ovaj hitan apel dolazi u toku trijaloga pregovora, sa značajnim implikacijama na stabilnost autobuskih usluga širom EU.
Direktor za zastupanje IRU-a EU Raluca Marian rekao je: „Da bi se rešio sve veći nedostatak vozača i osigurala atraktivnost sektora, trebalo bi prilagoditi pravila o minimalnoj starosti za profesionalne vozače autobusa. Stav Evropskog parlamenta pruža realno rešenje za hitne potrebe našeg sektora. Pozivamo poslanike da podrže i održe ovaj stav.” „Takođe pozivamo Savet da usvoji verziju koja odgovara realnosti i kritičnim potrebama sektora drumskog saobraćaja, obezbeđujući održive usluge javnog prevoza širom EU“, dodala je ona. Predloženi amandmani koje je izneo Evropski parlament omogućili bi mladim vozačima od 19 do 21 godine koji su stekli sertifikat o stručnoj osposobljenosti (CPC) da upravljaju autobusima na nacionalnom nivou bez trenutnih ograničenja udaljenosti.
Ukidanje ograničenja od 50 km omogućilo bi mladim, profesionalno kvalifikovanim vozačima da rade na osnovnim rutama, podržavajući kontinuitet usluga i čineći sektor privlačnijim za nove učesnike. Javni prevoz je suštinski deo mreže urbane mobilnosti EU, koji prevozi preko 50 milijardi putnika svake godine. Međutim, ozbiljan nedostatak vozača predstavlja neviđeno opterećenje za sektor. Postoji preko 105.000 nepopunjenih mesta u autobusima.
Sa manje od 3% vozača koji su mlađi od 25 godina i prosečne starosti od 50 godina, predviđa se da će ovaj nedostatak premašiti 275.000 nepopunjenih mesta do 2028. Nedostatak vozača već utiče na osnovne transportne rute, posebno u regionalnim i urbanim oblastima gde autobusi i autobusi usluge pružaju vitalne veze. Potrebna je hitna akcija EU kako bi se sprečili rasprostranjeni poremećaji usluga i osiguralo da sistemi javnog prevoza ostanu otporni i dostupni svima.
https://www.iru.org/news-resou