Samo je pitanje vremena kada će električni kamioni moći da se takmiče sa kamionima na dizelski pogon. Prema nedavnom istraživanju kompanije Fraunhofer, domet i kapacitet punjenja baterijskih električnih vozila sada su dovoljni za većinu logističkih aplikacija.
Fraunhofer institut za istraživanje sistema i inovacija nagovestio je da će električni kamioni za teški transport biti konkurentni u roku od nekoliko godina, prenela je agencija DPA. Pad troškova baterija i gorivih ćelija igra ključnu ulogu u tome, tvrde istraživači u Karlsruheu. Autor studije Steffen Link navodi da će u bliskoj budućnosti kamioni na baterije moći da se tehno-ekonomski takmiče sa današnjim dizel kamionima za većinu primena.
Prelazak na električne kamione zahteva značajna ulaganja. Prema trenutnim uvidima, pogon baterija često se ispostavi kao najisplativija i najperspektivnija tehnologija koja odgovara nivou troškova današnjih dizel kamiona.
Domet i nosivost
Asortiman i nosivost baterijskih kamiona već su dovoljni za većinu logističkih aplikacija, a ovi kamioni mogu doći na tržište u velikom broju brže od svojih kolega sa gorivim ćelijama. Istraživači stoga preporučuju brzu izgradnju proizvodnih kapaciteta i široku mrežu za punjenje, proširenje električne mreže i prilagođavanje propisa.
S obzirom na trenutna kretanja troškova za ključne komponente, institut očekuje da će troškovi sistema baterija uskoro pasti ispod 200 evra/kWh i da će do kraja 2040. godine pasti na 100 evra/kWh. Očekuje se da će troškovi sistema gorivih ćelija značajno pasti na oko 150 evra/kW do kraja 2030. godine. Iako kamioni sa gorivim ćelijama mogu biti neophodni za teško elektrifikovana područja ili specijalni transport, podrška za njihov razvoj se čini odgovarajućom.
https://www.ttm.nl/materieel/ele