MAN Truck & Bus je prvi proizvođač komercijalnih vozila koji je dobio dozvolu za testiranje nivoa 4 za autoput. Šta građani Minhena planiraju da urade na A9 i čemu se nada ministar saobraćaja Volker Wissing?
Političari pružaju industriji komercijalnih vozila sigurnost koja joj je potrebna
Vlaskap, predsjednik Izvršnog odbora MAN Truck & Bus, autonomnu vožnju vidi kao drugo glavno polje budućnosti – pored prelaska na CO₂-free pogone. “Ove godine počinjemo sa testovima sa prototipovima na autoputu. Od 2025. godine slijedit će daljnji hub-to-hub projekti, ali već u tipičnim korisničkim aplikacijama. Ovo je sledeći korak u razvoju autonomnih kamiona ka spremnosti serijske proizvodnje pred kraj decenije.” Zakon o autonomnoj vožnji daje industriji komercijalnih vozila neophodnu plansku sigurnost. “Da bismo realizovali autonomnu vožnju, potrebna nam je i bliska saradnja sa infrastrukturnim operaterima kao što je Autobahn GmbH. Samo zajedno možemo staviti autonomnu vožnju na cestu”, objasnio je Vlaskamp.
Smanjenje operativnih troškova do 15%
Među uključenima postoji još jedna nada: u slučaju samovozećih kamiona neće biti pauza u vožnji. Vozila bi tako bila “savršeno integrisana u strogo tempirane logističke procese”. Efikasna upotreba autonomnih kamiona mogla bi tako da smanji ukupne troškove vlasništva za 10 do 15 odsto u budućnosti, navodi se u saopštenju. Nova tehnologija bi takođe mogla da ublaži nedostatak vozača.
Birokratski put do probne vožnje
Za probnu vožnju prvog autonomnog kamiona, državni Autobahn GmbH je prvo testirao koncept proizvođača komercijalnih vozila sa sedištem u Minhenu. Početkom aprila Federalna uprava za motorni saobraćaj dala je zeleno svetlo. U budućnosti, Autobahn GmbH će takođe biti odgovoran za odobravanje operativnih područja na autoputevima za serijsko odobravanje autonomnih vozila.
https://www.eurotransport.de/artik