Gore nego što ste mislili: nedostatak vozača kamiona i demografija Bez značajne akcije, predviđa se da će se manjak vozača kamiona udvostručiti do 2028. Jedan od ključnih razloga je rastuća starosna razlika u demografiji vozača.
Bez značajne akcije, predviđa se da će se manjak vozača kamiona udvostručiti do 2028. Jedan od ključnih razloga je rastuća starosna razlika u demografiji vozača. IRU-ov najnoviji izveštaj o nedostatku vozača – koji se zasniva na anketi više od 4.700 transportnih kompanija u Americi, Aziji i Evropi – otkrio je da udeo vozača mlađih od 25 godina i dalje ostaje nizak na 12% ili manje. Kina (17%) i Uzbekistan (25%) jedine su zemlje sa većim udelom vozača mlađih od 25 godina. U mnogim regionima, jedan od razloga za nizak udeo mladih vozača kamiona je starenje stanovništva (manje od 13% radne snage je mlađe od 25 godina u svim regionima, osim u Meksiku, Uzbekistanu i Kini).
Ipak, udeo mladih vozača kamiona je ispod standarda aktivnog stanovništva u svim regionima, osim u Kini i Uzbekistanu, što znači da profesija privlači manje mladih ljudi u poređenju sa drugim sektorima. Većina regiona ima visok udeo vozača koji imaju 55 ili više godina. U mnogim slučajevima, on je veći od ukupnog saobraćaja i referentnih vrednosti aktivnog stanovništva, i mnogo veći od udela mladih vozača kamiona, što znači da će se nedostatak povećati u bliskoj budućnosti jer broj mladih vozača neće moći da zameni one koji odlaze u penziju. .
Gore nego što ste mislili: nedostatak vozača kamiona i demografija Evropa ima najveću prosečnu starost vozača (47). Trećina njegove populacije vozača je starija od 55 godina, dok je samo 21% ukupne aktivne populacije starije od te starosti. Štaviše, udeo mladih vozača je veoma nizak (samo 5% vozača je ispod 25 godina). Argentina, Kina i Meksiko imaju mnogo manji udeo vozača starijih od 55 godina (16%, 14% i 13%, respektivno), što je u skladu sa njihovom ukupnom aktivnom populacijom. Postoje i ohrabrujući znaci u nekim zemljama u kojima je udeo mladih vozača poboljšan, kao što je u Sjedinjenim Državama (8,1% 2022. naspram 6% 2020.). Udeo žena vozača kamiona je takođe znatno ispod ukupne stope zaposlenosti žena u transportnoj industriji. Manje od 6% vozača kamiona su žene u svim proučavanim regionima.
Sa 8%, Sjedinjene Države su jedina zemlja sa većim udelom žena vozača. Zašto je to slučaj? Zašto je tako malo žena i mladih vozača kamiona? Kako možemo da ih stavimo za volan? Preuzmite IRU Globalni izveštaj o nedostatku vozača kamiona za 2023. za detaljniju analizu populacije vozača kamiona i nedostatka vozača, uključujući nacionalne i regionalne prognoze za 2028. godinu, prepreke za ulazak i uticaj nedostatka na operatere i industriju. Izveštaj takođe sadrži akcije koje sprovode vlade i udruženja za drumski transport i kompanije – kao što su ASTIC, CEVA Logistics i Scania – kako bi se poboljšala dostupnost i atraktivnost profesije.
www.iru.org