Do sada su zemlje EU bile u stanju da uvedu šeme kojima se daje najviše 200.000 evra po avioprevozniku na tri godine. Sada, međutim, stižu nova pravila, prema kojima će ukupan iznos trogodišnje podrške biti upola veći, verovatno i do 300.000 evra.
Evropska komisija je takođe zabranila podršku koja bi bila direktno usmerena na proširenje flote. Smatralo se da to stvara nejednaku konkurenciju, a ako je zemlja želela dodatno da plati prevoznike za novu opremu, morala je da traži rupe u zakonu EU ili da jednostavno dobije posebnu dozvolu. I ovo pravilo жe sada biti mnogo labavije.
Sve se to, naravno, radi tako da što više zemalja EU počne da subvencioniše prevoznike za kupovinu novih električnih kamiona, što košta i do tri ili četiri puta više od vozila sa unutrašnjim sagorevanjem. Brisel veoma želi da podstakne ovo tržište, jer je bez njega nemoguće sprovesti veliki plan za napuštanje dizel motora (opisano na ovom linku).