Rekordno povećanje cena LNG-a je stvar prošlosti. Trenutno su troškovi dopune goriva slični onima kod dizela, a na nekim mestima još niži. Da li će biti dovoljno da se kamioni sa gasom vrate u korist tako što će ponovo ostaviti dilere? Volvo Trucks je nedavno komentarisao ovo.
Prema rečima holandskog predstavnika švedskog brenda, godina 2024. biće obeležena masovnim povratkom kamiona na gas na tržište. Samo u Holandiji Volvo Trucks očekuje da će isporučiti oko 300 novih vozila za međunarodne rute na LNG.
Sve treba da bude vezano za nove cenovnike putarine, u zavisnosti od klase emisije CO2. Gasni kamioni treba da budu univerzalno uključeni u klasu 3, što u Nemačkoj, na primer, već znači smanjenje od 1,6 centi po naplatnom kilometru. Poređenja radi, u slučaju dizelaša mogućnosti ulaska u Klasu 3 su ograničene, a u slučaju nekih brendova, čak i nemoguće. Primer za to je još jedan brend, tačnije Iveco. Najnovija generacija S-Way-a, predstavljena u novembru 2023. godine, ući će samo u Klasu 2 u dizel verziji, dok će u gasnoj verziji biti zagarantovano mesto u klasi 3.
Evo hteo bih da vas podsetim da su sve tri marke benzinskih trukova nedavno predstavile ojačane modele. Skandija R/S LNG serija je ojačana sa 410 na 460 hp i takođe je povećala domet sa 1.300 na 1.800 kilometara na jednom popunjavaju. Iveco S-Way NP i Volvo FH LNG otišli su još dalje, obojica su dostigli 500 hp
Izvor: https://40ton.net/cieza .Da li će LNG kamioni ponovo biti u potražnji? Proizvođač predviđa veliki povratak – 40 tona