Godina 2024, koja je tek počela, mogla bi da donese mnogo vesti u industriju kamiona. To je zbog nekoliko faktora koji se preklapaju, kao što su uvođenje potrošnje goriva i putarine zasnovane na aerodinamici, nova lista obavezne opreme za kamione zakazana za jul, kao i IAA sajam transporta u Hanoveru u septembru. U nastavku pogledajte vesti iz prethodnih meseci da vidimo šta možete da očekujete.
Najočiglednija najava je testiranje vozila u kamuflaži. Ovde bih želeo da vas podsetim da su poslednjih meseci u Evropi fotografisani, između ostalih, Volvo sa potpuno pokrivenom kabinom, Scania sa delimično pokrivenom prednjom stranom i kamuflirana verzija novog Mercedesa sa dizel motorom. Može se očekivati da će sva ova vozila debitovati sa prednjim stranama produženim za desetak centimetara kako bi vodila svoju aerodinamiku. Takođe je moguće da ćemo u njima videti izdužene kabine za spavanje, koje će imati koristi od novih pravila EU. Osim toga, američki Volvo u kamuflaži, viđen na našem kontinentu sa evropskim osvetljenjem i tipično evropskim lukovima točkova, ostaje zagonetka. Sve fotografije o kojima je reč dolaze sa sajta Iepieleaks.nl, koji je specijalizovan za ovu vrstu izveštavanja.
Godina 2024, koja je tek počela, mogla bi da donese mnogo vesti u industriju kamiona. To je zbog nekoliko faktora koji se preklapaju, kao što su uvođenje potrošnje goriva i putarine zasnovane na aerodinamici, nova lista obavezne opreme za kamione zakazana za jul, kao i IAA sajam transporta u Hanoveru u septembru. U nastavku pogledajte vesti iz prethodnih meseci da vidimo šta možete da očekujete.
Najočiglednija najava je testiranje vozila u kamuflaži. Ovde bih želeo da vas podsetim da su poslednjih meseci u Evropi fotografisani, između ostalih, Volvo sa potpuno pokrivenom kabinom, Scania sa delimično pokrivenom prednjom stranom i kamuflirana verzija novog Mercedesa sa dizel motorom. Može se očekivati da će sva ova vozila debitovati sa prednjim stranama produženim za desetak centimetara kako bi vodila svoju aerodinamiku. Takođe je moguće da ćemo u njima videti izdužene kabine za spavanje, koje će imati koristi od novih pravila EU. Osim toga, američki Volvo u kamuflaži, viđen na našem kontinentu sa evropskim osvetljenjem i tipično evropskim lukovima točkova, ostaje zagonetka. Sve fotografije o kojima je reč dolaze sa sajta Iepieleaks.nl, koji je specijalizovan za ovu vrstu izveštavanja.
Mercedes-Benz:
Scania:
Tradicionalno, neke najave su date od strane brazilskih patentnih fotografija. Među novim karakteristikama koje još nisu zvanično predstavljene, nalaze se bočne kamere za Renault T Range, kao i potpuno novi raspored spavaćih soba za kamione Volvo Trucks. Međutim, ovde su premijere manje odlučene, jer patenti nisu uvek praćeni lansiranjem na tržište.
Bočne kamere:
Novi raspored spavaće sobe:
Sledeća grupa noviteta su vozila koja su zvanično predstavljena 2023. godine, ali tek u narednim mesecima treba da odu na posao dilera i dođu do kupaca. Prošle jeseni Iveco je predstavio modele S-Way, X-Way i T-Way s novim motorima i novim interijerom, Renault je pokazao sljedeću generaciju Mastera, a Ford je temeljito osvježio model Cargo i preimenovao ga u F-Line. Renault Trucks i Scania predstavili su nove kontrolne table za čitav svoj asortiman teških tereta, a MAN je to učinio za TGE kombi. Češka Tatra takođe priprema novi komad karoserije, koji će sada deliti kabine sa novom generacijom DAF-ova i uvesti kamere umesto ogledala.
Iveco S-Way:
Ford F-Line:
Scania:
Renault Trucks:
MAN TGE:
Tatra Phoenix:
Cijeli pregled zatvaraju električni kamioni, čija je prodaja već najavljena prošle godine, u nekim slučajevima čak je i počela proizvodnja, ali tek ove godine kupcima možemo očekivati veće isporuke. Ovaj proces će uključivati nove modele kao što su Renault T Range E-Tech, Iveco S-eWay, Mercedes-Benz eActros 600, MAN eTGX, Scania Type 40 i 45, kao i DAF XF i XD Electric varijante. Za većinu ovih vozila deklarišu se dometi od 400-500 kilometara sa jednim punjenjem.
DAF XF Electric:
Renault T E-Tech Range