Dve godine nakon predstavljanja novih dizel motora, nazvanih Super, Scania takođe lansira nove gasne motore na LNG. Trebalo bi da obezbede manju potrošnju goriva, bolju dinamiku i povećaće domet.
Novi nosači gasa izgrađeni su na osnovu novih dizel motora, deleći donji deo konstrukcije sa njima. Uključen je i novi menjač G25 i nove pogonske osovine sa širim izborom prenosnih odnosa. Uzeto zajedno, ovo se prevodi u smanjenje potrošnje goriva od 5% u poređenju sa prethodnom generacijom Scanias na gas.
Što se tiče performansi, postoje dve nove verzije, svaka kapaciteta 12,74 litra. Slabiji nudi 420 KS i 2100 Nm obrtnog momenta, dok snažniji nudi 460 KS i 2300 Nm. Njegova maksimalna vrijednost se pojavljuje između 1000 i 1300 o/min.
Druga tema je raspon, što je vjerovatno najosjetljivije pitanje u slučaju alternativnih goriva. Tu je Scania najviše napredovala, jer bi prethodna generacija nosača LNG-a mogla da pređe oko 1.300 kilometara na jednom punjenju goriva, dok nova generacija tvrdi da iznosi 1.800 kilometara. To je zbog ne samo manje potrošnje gasa, već i zbog repozicioniranja priključaka na okviru. Scania je konačno pomjerila tenkove odmah iza prednje osovine, što im je omogućilo da se produže.
I na kraju, još jedno objašnjenje je u redu. Pa, motori o kojima se raspravlja gore su još jedna premijera plina u vrlo kratkom vremenu, a to nije slučajnost. Proizvođači su počeli da tvrde da se tečni prirodni gas, skraćeno LNG, može zameniti bez ikakvih modifikacija tečnim biogasom, odnosno Bio-LNG-om. Ovo poslednje gorivo se pravi od biljnog otpada i izuzetno je ekološko, smanjujući emisiju gasova sa efektom staklene bašte i do 90 odsto. Tako se gasni kamioni spominju kao gotovo direktna konkurencija za električna vozila. Pitanje je samo da li će biti moguće izraditi slične reljefne za njih kao i one koje su trenutno uvedene za električna vozila. Za sada, nažalost, čini se da to nije slučaj, jer je novi nemački cenovnik čak ukinuo koncesije za prevoznike gasa.
Opisao sam najnoviji Iveco S-Way u gasnoj verziji NP 500 prošlog meseca u ovom članku. Predstavio sam novi Volvo FH 500 LNG početkom ove godine na ovom linku.