Zsinkai, mađarska državna službenica koja je u policijskoj službi od 1998. godine, trenutno radi za mađarsku saobraćajnu policiju, gdje je, između ostalog, odgovorna za nacionalnu prevenciju nesreća. Pored toga, Zsinkai je aktivan kao član operativne radne grupe Roadpola od 2016. godine i trenutno je predsednik organizacije.
Želeli smo da saznamo kakav uticaj tehnološki napredak ima na borbu protiv odmetnutih transportnih kompanija, pa smo kontaktirali Roadpol da razgovaramo sa Zsinkaijem o pametnim tahografima, praćenju nedeljnih perioda odmora i borbi protiv tahografskog petljanja.
S obzirom na skori porast putarine na njemačkim cestama, postoji bojazan da bi se upotreba takozvanih GPS ometača mogla proširiti. Stoga smo pitali predsjednicu Roadpola da li misli da bi se te kriminalne aktivnosti sada mogle povećati.
U svom odgovoru, Zsinkai je naglasila da ne želi da spekuliše o tome šta bi moglo biti, rekavši da odgovor “zavisi od ponašanja vozača i/ili njihovih poslodavaca.” Zsinkai je dodala da očekuje da će vozači koji su se do sada pridržavali propisa to nastaviti i ubuduće, bez obzira na iznos putarine.
Još jedan važan razvoj u prošloj godini bila je povećana upotreba daljinskih provjera tahografa, a nekoliko vlasti u evropskim zemljama sada testira tehnologije čitanja tahografa.
Imajući to u vidu, pitali smo Zsinkaija koliko će proći prije nego što takve kontrole postanu norma.
Zsinkai je trans.iNFO rekao da prema stručnjacima Roadpola za komercijalni saobraćaj, Svenu Kilijanu iz policije Rajne-Palatinat i Frederiku Martinu iz Federalne policije u Belgiji, države članice EU imaju rok do 18. avgusta 2024. godine da svoje kontrolne organe opreme takozvanim modulima za kontrolu DSRC-a (ili modulima za rano otkrivanje na daljinu).
Već vidimo nekoliko evropskih policijskih službi i kontrolnih organa koji testiraju i kupuju postojeće DSRC module. Na tržištu postoji nekoliko proizvođača koji nude različita rešenja: stacionarni ili mobilni/fleksibilni uređaji, montirani na mostovima, kapijama ili jednostavno na kontrolna vozila. Policija sada treba da testira različite uređaje i odluči koje rešenje najbolje odgovara njihovim potrebama, svakodnevnom radu i strategijama, dodao je Zsinkai.
Još jedan faktor, kako je objasnio Zsinkai, je nova verzija pametnog tahografa koji je lansiran ranije ove godine. Zsinkai smatra da bi trebalo da pruži više informacija saobraćajnim policajcima kroz upotrebu DSRC kontrolnih modula.
Sa verzijom 2 pametnog tahografa, organi za sprovođenje zakona moći će da provere različite parametre trenutnog vremena vožnje, kao što su blokade od 4,5 sata, radne smene danas i u tekućoj nedelji, kao i nedeljno i dvonedeljno vreme vožnje, naglasio je Zsinkai.
Kada možemo očekivati značajnu promjenu ili prekretnicu u tim kontrolama? Zsinkai se odnosio na 1. januar 2025. godine, datum kada svaki kamion u prekograničnom saobraćaju mora biti opremljen pametnim tahografom verzije 2.
Od ovog trenutka, DSRC modul će predstavljati stvarnu dodatnu vrednost u izboru vozila koja treba kontrolisati. Međutim, važno je napomenuti da se DSRC datoteka koju čita ovaj uređaj za snimanje ne može koristiti kao pravni osnov za izricanje novčane kazne ili utvrđivanje povrede. Pomaže samo kontrolnim telima da izvrše predselekciju vozila iz saobraćaja na osnovu tahografskih podataka. U svakom slučaju, vozilo se mora zaustaviti i provjeriti na uobičajen način, rekao je Zsinkai trans.iNFO.
Dakle, jasno je da tehnologija nudi nove mogućnosti za zvaničnike u drumskom saobraćaju širom Evrope da pronađu nepoštene prevoznike. Ali tehnologija koja se koristi za manipulaciju tahografima se takođe razvija i postaje sofisticiranija.
Iz tog razloga, pitali smo predsednicu Roadpola da li postaje sve teže detektovati petljanje sa tahografima kako se tehnologija razvija.
Zsinkai je priznao da “postaje sve teže otkriti tahografsku prevaru/petljanje”.
Međutim, objasnila je i kako Roadpol što više obučava svoje zaposlenike kako bi otkrio prevare i petljanja vezana uz tahografe.
Primjer za to, prema Zsinkaiju, su Roadpol seminari, koji se provode interno ili u saradnji sa ECR (Euro Controle Route). Tehnički saveti i znanja koja se pružaju tokom ovih događaja omogućiće različitim državama članicama da svoje znanje o tahografskoj manipulaciji podignu na viši nivo.
Roadpolovi stručnjaci su svesni najnovijih manipulacija koje se otkrivaju širom Evrope i pokušavaju da podele svoje znanje i iskustvo sa drugim evropskim inspektorima. Kroz ovu evropsku saradnju uspeli smo da smanjimo i jaz između kontrolnih organa i prevaranata. Sada možemo da reagujemo mnogo brže u odnosu na ranije, rekla je predsednica Roudpola.
Pored uticaja tehnologije na komercijalne kontrole, ove godine su preduzete i značajne zakonodavne mere. Čitaoci se mogu prisetiti nedavne odluke Evropske komisije o nedeljnim periodima odmora, u kojoj se navodi da policija možda neće zahtevati fizičke dokaze (npr. hotelske potvrde) da su se ti periodi odmora zaista odvijali u kabini.
Da li je to otežalo saobraćajnim službenicima da nadgledaju ovaj zakon? Na ovo pitanje, Zsinkai je odgovorio:
Generalno, nije zabranjeno pitati vozača da li ima fizički dokaz ili ne. Razgovor sa vozačima i postavljanje pitanja tokom saobraćajnih provera deo je svakodnevnog posla. Dana 23. marta 2023. godine, Evropska komisija – DG Move – objavila je bilješku o provedbi sedmičnih perioda odmora. Roadpol je također bio uključen u izradu ovog dokumenta i od DG Movea je zatraženo da prikupi iskustva i najbolje prakse. U ovom procesu, Roadpol je napomenuo da je razgovor i intervjuisanje vozača važno za razjašnjenje otvorenih pitanja i slučajeva (npr. da li imaju hotelske račune, druga dokumenta itd.). Ono što je jasno i ne smije se učiniti je izricanje novčane kazne zbog činjenice da vozač ne može pružiti fizičke dokaze.
Zsinkai je dodao da “stvar nikada nije bila laka za kontrolu” i da “većina evropskih država članica nikada nije zahtevala fizički dokaz o hotelskom boravku od vozača.”
Većina država članica provodi ove provjere, ali koristi različite metode kako bi podržala svoje nalaze u tom pogledu. Naravno, kao što ćete razumeti, ne možemo ulaziti u previše detalja o tome kako ove države članice sprovode ove provere. Međutim, možete biti sigurni da će ove provere zaista biti sprovedene i da je veoma važno da vozač svoj posao obavlja u najboljim mogućim i bezbednim uslovima. Dobro opremljen vozač koji svoj posao može raditi u najboljim mogućim uvjetima doprinosi sigurnijem prometu i manje nesreća u kojima je umor, rekao je Zsinkai za trans.iNFO.
Lesen Sie mehr unter: https://trans.info/de/fahrtenschreiberbetrug-immer-haeufiger-371843