Tri godine nakon inauguracije, MAN je sumirao svoje učešće u programu ANITA. To su bili testovi kamiona sa terminalnim autopilotskim sistemom, sposobnim da ustanu za prikupljanje kontejnera i čekaju svog vozača na izlaznoj kapiji.
Cijela ideja je nastala kao odgovor na probleme o kojima se redovno raspravlja u industriji kontejnera. Ovde mislim na duge redove ispred terminala, kao i na dodatna, neplanirana kašnjenja. Nekoliko kompanija je došlo do zaključka da kamioni mogu čekati u takvim redovima bez učešća vozača, a zatim sami ući u područje i skupljati kontejnere. Vozači bi se ukrcali tek nakon utovara, pošto su prethodno pauzirali kod kuće ili napravili drugu rutu.
Projekat ANITA, koji označava “Autonomne inovacije u terminalnim operacijama”, uključivao je dvije i po godine pripreme, nakon čega je uslijedilo šest mjeseci realnih ispitivanja na cestovnim i željezničkim terminalima u Ulmu, Njemačka (DB Intermodal Services i DUSS Terminal Ulm). Posebno pripremljeni MAN TGX je samoinstaliran za tamošnje dizalice iznad glave, zasnovane na bežičnom povezivanju, kao i radarima i kamerama.
Kao što možete pročitati u sažetku MAN-a, cijeli projekt je proveden u praksi, iako nije bilo lako. Kamion je morao da primi veoma napredan softver, sposoban da čita komande direktno iz sistema za upravljanje terminalima. Upravo su to ukazivale na trenutak ulaska u kamion, kao i mjesto zamjene ispod postolja. Dakle, kako su naučnici uključeni u projekat rekli, kompjuteru kamiona je morala biti data neka vrsta “univerzalnog prevodioca”, čitajući komande iz nekoliko različitih sistema.
Usput, napravljeni su i proračuni u vezi sa uticajem na efikasnost transporta. Ovde MAN izveštava da automatizovano biranje kontejnera sa terminala može poboljšati efikasnost intermodalnog transporta do 40%. To može biti zbog lakšeg planiranja rada vozača. I zato postoje neposredne najave za implementaciju gore navedenog rešenja za trajnu upotrebu za šest godina, od 2030. godine. Ovo će početi sa terminalima u Ulmu, Nemačka.
Konačno, MAN provodi slične eksperimente i u Hamburgu, u lokalnoj kontejnerskoj luci. Čak je predstavio i novi način komunikacije između kamiona i okoline, zasnovan na ekranima montiranim na kabini. Detaljnije sam o tome raspravljao u ovom tekstu: MAN sa ekranima na kabini, za komunikaciju sa okolinom – za velike terminale