Od 1. decembra 2023. godine više neće biti dozvoljena ukupna težina (GVW) koja će biti odlučujuća za dodelu težinske klase, već tehnički dozvoljena maksimalna masa (tzGm) traktora i, ako je primenljivo, prikolica, koja je navedena u dokumentu o registraciji vozila u polju F.1. Kao rezultat toga, vozila mogu pasti u višu težinsku klasu i na taj način platiti veću stopu putarine ili postati odgovorna za putarine, upozorava Toll Collect na svojoj web stranici.
To se može ilustrovati primerom: Kamion sa bruto težinom vozila od 18 tona koristi putarine i do sada je pao u težinsku klasu ≥12 tona do ≤18 tona, ali njegova tehnički dozvoljena ukupna masa je veća od 18 tona. To znači da je vozilo sada klasifikovano u težinsku klasu >18 tona i stoga podleže višim stopama putarine.
Do sada kamioni sa bruto težinom vozila manjom od 7,5 tona nisu morali da plaćaju putarinu, ali prema planiranoj reformi njihova tehnički dozvoljena maksimalna masa može biti veća od 7,5 tona. To znači da vozilo spada u ≥ 7,5 tona do <12 tona težine klase i da će od 1. decembra biti predmet putarine.
Toll Collect savetuje vas da proverite informacije o težinskoj klasi vaših vozila na portalu kupaca u dogledno vreme pre nego što zakonodavni paket stupi na snagu i, ako je potrebno, da ih prilagodite. Kompanija navodi da je prenijela specifikaciju težine sa zGG polja na novo tzGm polje za sva do sada registrirana vozila.
Pored toga, kompanija skreće pažnju na kontrole koje sprovodi Federalni zavod za logistiku i mobilnost (BALM), koji stalno ima svoje ciljeve usmerene na ispravnu uplatu putarine i ako je tehnički dozvoljena ukupna masa (tzGm) pogrešno naznačena, premalo ili nimalo putarine je plaćeno, protiv kompanija se može pokrenuti postupak nakon naplate i upravnog prekršaja.
Lesen Sie mehr unter: https://trans.info/de/lkw-maut-zzg-tzgm-364047