Daljinski upravljač je koristio za uključivanje i isključivanje digitalnog tahografa, objasnila je policija.
Ovo je trebalo da zaobiđe tahograf produžavanjem vremena vožnje. Međutim, ova akcija ugrožava bezbednost na putevima i pogoršava radne uslove radnika”, dodala je španska vlasti.
Rumun je držao daljinski upravljač u džepu, kojim je manipulisao tahografom kako bi mogao da nastavi da vozi nakon što je prekoračio zakonsko vreme vožnje.
Manipulacija je utjecala na impulsno generiranje tahografa i signala potvrde. Utičući na generisanje impulsa prema brzini vozila, sistem je sprečio tahograf da detektuje greške i omogućio falsifikovanje evidencije i produženje dužih perioda vožnje.
Na snimku ispod policije prikazano je kako je vozač izveo manipulaciju.
Ozbiljne posljedice
Kamion je zaustavljen, a zatim odveden u specijalni kontrolni centar za transport kako bi kontrolisao manipulaciju. Vozač je obaviješten od strane inspektora o svojim pravima i o postupku protiv njega zbog prekršaja falsifikovanja isprava.
Pored krivične odgovornosti, ova vrsta manipulacije smatra se kršenjem propisa kojima se uređuje kopneni prevoz (LOTT) i nosi novčanu kaznu od 4001 evro.
Bővebben itt: https://trans.info/hu/a-sofort-rajtakaptak-a-tachograf-manipulalasan-a-hatosagok-felfedtek-a-kifinomult-rendszer-mukodeset-361822