Prema novim podacima Udruženja za zaštitu transportovane imovine (TAPA EMEA), krađa kamiona na neklasifikovanim parkiralištima u Evropi, Bliskom istoku i Africi (EMEA) dramatično je opala od pandemije, jer kompanije preduzimaju proaktivnije akcije kako bi zaštitile otpornost svojih lanaca snabdevanja.
Na osnovu izveštaja o kriminalnim napadima na lance snabdevanja u EMEA prijavljenim TAPA EMEA obaveštajnom sistemu (TIS), TAPA bazi podataka o teretnom kriminalu, 53,4 odsto ili 6.545 od 12.259 incidenata u 2019. godini zabeleženo je na neklasifikovanim parking mestima. U 2022. godini samo 6,72 odsto od 12.378 krađa tereta prijavljenih TAPA EMEA navelo je lokaciju “neklasifikovanog parkinga,” ukupno 832 incidenta, dok je za 10.698 teretnih prekršaja zabeleženih do sada 2023. godine udruženju prijavljeno manje od 4,6 odsto na neklasifikovanim parking mestima.
“Ukupan saobraćajni kriminal u EMEA regionu nastavlja da raste iz godine u godinu, ali ako pogledate zabeležene podatke o incidentima koje su od 2018. godine obezbedile industrija, agencije za sprovođenje zakona i drugi akteri, postoji jasan i ubrzan trend opadanja broja teretnih prekršaja koji se dešavaju na neklasifikovanim parking mestima. U 2018. i 2019. godini, više od 53% svih incidenata prijavljenih TAPA EMEA godišnje navodi ovo kao lokaciju. Tokom protekle tri godine, taj procenat je opadao sve brže i brže; 3,41 odsto u 8. godini, 2020,21 odsto u 9. i 2021,6 odsto prošle godine. U 7. godini dosadašnji trend je još niži, odnosno 2023,4 odsto. Članovi TAPA EMEA doprinose ovom unapređenju jer imaju pristup našim punim industrijskim standardima za objekte (FSR), kamione (TSR) i parking (PSR). Samo sa sveobuhvatnom strategijom bezbednosti lanca snabdevanja možete ublažiti rastuće rizike po bezbednost tereta sa kojima se kompanije danas suočavaju. Naša sposobnost da pružimo informacije o hiljadama slučajeva teretnog kriminala i pružimo obuku za podršku implementaciji naših standarda omogućava našim članovima da održe najviši nivo otpornosti u lancu snabdevanja,” rekao je Torsten Nojman, predsednik i izvršni direktor TAPA EMEA.
“S obzirom na veliki fokus na otpornost lanca snabdevanja tokom pandemije i potrebu da kompanije zaštite isporuke od kraja do kraja kako bi održale odnose sa kupcima, ove statistike takođe pokazuju da su preduzeća i vozači mnogo svesniji potrebe za razmišljanjem i planiranjem svojih potreba za parkiranjem. To rezultira znatno manjim brojem napada na kamione na neobezbeđenim parkingima i, kao rezultat toga, manjim gubitkom proizvoda na ovim lokacijama, što prirodno pozdravljamo.”
Iako broj takvih incidenata pokazuje značajno smanjenje, na osnovu snimljenih podataka, TAPA EMEA i dalje skreće pažnju na gubitke visoke vrednosti koji mogu biti rezultat loših odluka o parkiranju. U 2023. godini, baza podataka TIS udruženja prijavila je sledeće gubitke, između ostalog, sa kriminalcima koji su ciljali vozila na neklasifikovanim parking mestima:
- 1,5 miliona eura – krađa elektronike iz parkiranog kamiona u Donjoj Saksoniji, Njemačka, 19. aprila
- 135.000 eura – pošiljka kućanskih aparata ukradenih iz vozila u Bratislavi, Slovačka, 14. januara
- 102.000 € – krađa kamiona u Donjoj Saksoniji, Njemačka, 27. maja
- 100.000 eura – 40 e-bicikala ukradenih iz kamiona u Saksoniji-Anhaltu, Njemačka, 26. aprila
TAPA EMEA je preuzela vodeću ulogu u zalaganju za bezbednija parking mesta za kamione širom regiona kako bi pomogla preduzećima da zaštite vozače, vozila i njihova ciljana opterećenja visoke vrednosti/krađe.
Udruženje je 2018. godine pokrenulo novi industrijski standard za zahteve bezbednosti parkiranja (PSR) za operatere parkinga (PPO) kako bi im pomoglo da odrede minimalne nivoe bezbednosti koji su potrebni klijentima. PSR je sada najčešće korišćen standard u EMEA za bezbedno parkiranje, a TAPA EMEA PSR baza podataka o sigurnom parkiranju trenutno omogućava kompanijama članicama pristup više od 20.700 parking mesta na 87 lokacija u 16 zemalja, što je za 10 odsto više nego prošle godine. U januaru je pokrenuta nova verzija PSR-a za 2023. godinu nakon revizije standarda kako bi se uračunale nove ili nove bezbednosne pretnje.
U aprilu, TAPA EMEA je takođe dobila status zvaničnog centra za obuku od strane Evropske komisije za svoj standard EU Safe & Secure Truck Parking Areas (SSTPA), koji takođe pomaže u finansiranju i uspostavljanju profesionalnijih parking lokacija u Evropi.
https://www.ttm.nl/