Autonomna vozila i roboti igraće ključnu ulogu u oblikovanju budućnosti vazdušnog tereta u vreme nedostatka kvalifikovanih radnika. “evoBOT” razvijen na Fraunhofer institutu za protok materijala i logistiku IML sada je dao predokus ovoga: Robot na dva kotača sa rukama hvatača, koji uvijek ostaje u ravnoteži, savladao je početni praktični test na teretnom terminalu i na kecelji minhenskog aerodroma.
Vazdušni teret trenutno prolazi kroz duboku transformaciju: uprkos nedostatku kvalifikovanih radnika, mora se upravljati visokom stopom propusnosti, dok digitalizacija napreduje brže i brže. EvoBOT nudi prvi odgovor na ovaj razvoj. Tokom prvih probnih vožnji na aerodromu u Minhenu, autonomni robot je dokazao koliko je svestran.
“Automatizacija vazdušnog tereta: evoBOT koji se koristi na aerodromu u Minhenu.
Fraunhofer institut za protok materijala i logistiku IML
Razvoj i proširenje odeljenja za teret i logistiku su suštinske komponente naše korporativne strategije. Pozdravljamo svaku inicijativu za optimizaciju i digitalizaciju procesa rukovanja. EvoBOT će olakšati svakodnevni rad naših kolega u sektoru tereta i učiniti radno mjesto atraktivnijim”, objašnjava Jost Lammers, izvršni direktor Flughafen München GmbH. “U pozadini povećanja broja zračnih tereta i izazova stjecanja zaposlenika, vrlo nam je drago što možemo pogledati u budućnost s Fraunhofer IML-om.
U bliskoj budućnosti,” dodaje Claudia Weidenbusch, generalna direktorica aerodroma Cargogate Munich GmbH.“Naš evoBOT je početak nove populacije autonomnih vozila i robota
. Rukama i lokomotivom na dva točka ukazuje na humanoidnu budućnost robotike. Praktični test koji je sada sproveden na aerodromu u Minhenu impresivno podupire potencijal ovog razvoja. EvoBOT može postati pravi kolega za radnu snagu u širokom spektru aplikacija”, naglašava Michael ten Hompel, generalni direktor Fraunhofer IML-a.
Dinamično stabilan transportni robot kojeg je razvio Fraunhofer IML posebno se odlikuje rukama i adaptivnim preuzimanjem tereta koje je on omogućio. Može da preuzme širok spektar zadataka kao što su rukovanje opasnom robom, transport paketa za duže ponavljajuće rute, oslobađanje zaposlenih od podizanja i rada iznad glave, nabavka materijala ili pružanje podrške za utovar i istovar aviona. Uprkos ovoj otpornosti, evoBOT je izuzetno pokretljiv na svoja dva točka. Može dostići maksimalnu brzinu do 60 km/h i transportovati nosivost do 100 kg. Može djelovati sam ili u roju. Zbog svog stabilnog upravljanja, evoBOT se može koristiti u različitim područjima kako u zatvorenom tako i na otvorenom. Također, njegov nizak CO2Otisak stopala doprinosi njegovom širokom spektru upotrebe.
Početni razvoj evoBOT-a finansira nemačko Savezno ministarstvo za digitalne poslove i saobraćaj (BMDV). Digitalni test terenski vazdušni teret (DTAC), u okviru kojeg je sproveden trenutni test, takođe je deo programa finansiranja BMDV-a.
DTAC istražuje osnove za razvoj i rad digitalnih aplikacija i rešenja u vazdušnom transportu. Cilj je da se lanac vazdušnog transporta učini efikasnijim kroz bolje umrežavanje zainteresovanih strana i vlasti i kroz digitalnu podršku za pojedinačne procesne sekcije.
Pored aerodroma Cargogate Munich GmbH i Fraunhofer IML, konzorcijum DTAC projekta uključuje još devet partnera iz istraživanja i industrije: CHI Deutschland Cargo Handling GmbH, Flughafen Köln/Bonn GmbH, Frankfurt University of Applied Sciences, Fraport AG Frankfurt Airport Services Worldwide, Lufthansa Cargo AG, LUG Aircargo Handling GmbH, Mitteldeutsche AG i Mitteldeutsche AG.
https://www.verkehr.co.at/