Sezonski transport, kao i izvoz voća i povrća, najviše trpi.
Udruženje za međunarodni drumski saobraćaj (Astic) procenjuje da u proseku 5% međunarodnih ruta drumskog saobraćaja trpi sporadična otkazivanja putovanja ili se odlaže zbog nedostatka profesionalnih vozača, navodi agencija Efe.
Njen izvršni potpredsjednik Ramón Valdivia objasnio je u izjavi agenciji da se na istim putovanjima gube zbog nedostatka prijevoznika, iako se i dalje vrše drugi, unutar te iste rute.
Mnogo zavisi i od sektora, neki sa veoma izraženom sezonalnošću kao što su kampanje voća i povrća, trpe više, ali i drugi industrijalci koji iz unutrašnjih razloga isprepliću nedeljne dane velike potražnje danima bez potražnje. “Pored toga, tu je i pitanje Velike Britanije, zemlje u koju nakon Bregzita ima sve više vozača koji odbijaju da putuju,” dodala je Valdivia.
Problem nedostatka vozača kamiona ne pogađa samo Španiju, gde je potrebno između 18.000 i 20.000, već i celu Evropu (potrebno je pola miliona), SAD, Japan i mnoge druge zemlje.
STRANI VOZAČI
Olakšavanje uključivanja migranata kao profesionalnih vozača jedno je od rješenja koje je predložio sektor. Iz tog razloga, generalni direktor je ponudio da od 5. juna kod Ministarstva za inkluziju, socijalno osiguranje i migracije dogovori imenovanje prevoznika za unapređenje pilot projekta “priključi se za obuku”, koji se već testira sa drugim sektorima u kojima takođe nedostaje radnika.
Reč je o obuci imigranata koji su u neregularnoj situaciji, tako da, kada se prevaziđe ovaj period obuke, mogu da obavljaju profesiju profesionalnih vozača drumskih teretnih transportnih vozila, objasnila je direktorka Zavoda za zapošljavanje, različitost i socijalnu zaštitu izvršne direktorke Rosa Santos tokom astičke skupštine održane prošle nedelje.
Po njegovom mišljenju, treba uzeti u obzir i otvaranje GECCO Reda (kolektivno upravljanje nabavkama po porijeklu) transportnom sektoru. Krajnji cilj je da se zaposli tri miliona ljudi koji su nezaposleni u Španiji.
https://www.rutadeltransporte.com/