Martin van Willigen, osnivač i direktor upravljanja u kompaniji Econogy i inicijator yDrive-a kaže: “Teška komercijalna vozila odgovorna su za više od 6% ukupnih emisija gasova sa efektom staklene bašte u Evropi. Da bi se postigao ambiciozni evropski cilj Net Zero do 2050. godine, teška vozila moraju smanjiti svoj karbonski otisak za 2 posto u ovoj deceniji i za čak 45 posto do 2040. godine – uglavnom električnim pogonom.
Rast transporta električne robe je sporiji nego što se očekivalo. Očekuje se da će samo 10 odsto evropske flote kamiona biti električno do 2030. godine, a samo 2040 odsto do 50. godine. YDrive želi da zatvori ovu prazninu. “Koristeći neiskorišćeni potencijal prikolica, odlučni smo da ambicioznu evropsku agendu zelenog transporta pretvorimo u stvarnost. Nedavna simulacijska studija koju je sproveo prestižni holandski istraživački institut TNO otkrila je izuzetan potencijal naše tehnologije. Prikolica sa tri osovine opremljena našim električnim pogonskim sklopom može uštedeti do 40 odsto goriva tokom urbane i regionalne distribucije,” objašnjava Van Viligen.
Solidna e-osovina
Van Willigen: “Naša e-osovina je remek-delo koje kombinuje dokazane koncepte iz industrije kamiona i prikolica, koristeći njihovu postojeću ekonomiju obima. Poprečno montiran i integrisan e-motor ostaje unutar periferije vazdušnog oslanjanja prikolice, omogućavajući besprekornu integraciju u šasiju prikolice. E-osovina je pogodna za standardne kočnice i vazdušno oslanjanje, tako da ostale osovine prikolice mogu ostati standardne.
Specijalna tehnologija baterija
Rob van Gils, generalni direktor DLS-Drive Line Systems ističe da je izabrana takozvana LTO hemija baterija (litijum titanijum oksid). “Ova hemija omogućava veoma brzo pražnjenje baterije u vreme kada je vozilu potrebna maksimalna energija i da se puni ultra brzo tokom procesa regeneracije prilikom kočenja,” rekao je on. To nam omogućava da radimo sa veoma malom baterijom za gradsku i regionalnu distribuciju, zbog mnogih pokreta kočenja. Još jedna prednost je ultra dug vek trajanja sa više od 20.000 ciklusa, što prevazilazi životni vek prikolice.
Pametna kontrola
Arno van der Steen, Manager Smart Mobility u V-Tronu objašnjava da za ovaj projekt V-tron razvija upravljačku jedinicu i algoritam u osnovnoj verziji – radi agnostik kamiona – i prediktivnoj verziji – gleda na put ispred – i naprednu verziju – sa fiksnom vezom na kamion – što dodatno povećava efikasnost yDrive-a.
Konzorcij
Van Viligen: “Verujemo u moć saradnje. Econogy je koordinator konzorcijuma šest renomiranih organizacija koje razvijaju, grade i demonstriraju električni pogonski sklop za prikolice. Zajedno sa TNO, RAI Association, THT New Cool, V-tron i DLS-Drive Line Systems, vodimo put ka održivoj budućnosti u drumskom saobraćaju. Naš inovativni yDrive projekat sufinansiraju pokrajina Flevoland i DKTI-Transport šema Ministarstva infrastrukture i vodoprivrede.”
https://www.ttm.nl/