Studija kompanije Aral Fleet Solutions: Menadžeri flote su uvereni u e-mobilnost, vozači kamiona imaju tendenciju da budu skeptični. Zbog čega je lično iskustvo vožnje toliko bitno?
Korisnici će uskoro videti proboj u e-mobilnosti – zaključak je studije, za koju je Aral anketirao oko 360 vozača kamiona i oko 180 menadžera flote u onlajn intervjuima. Fokus je bio na pitanju kako će izgledati komercijalna flota kamiona i kombija u budućnosti.
“Želimo da menadžeri flote optimizuju efikasnost flote, smanje složenost ukupnog upravljanja flotom i savetujemo ih o načinima za smanjenje emisije CO2 u floti. Naše istraživanje stoga nije cilj samo po sebi, već nam pruža važne informacije za dalji razvoj naših energetskih i mobilnih rešenja,” kaže Michael Brell, viši menadžer prodaje u Aral Fleet Solutions.
Adekvatne ponude oko tema raspona i vremena punjenja
Istraživanje stoga jasno stavlja do znanja da se u cilju zadovoljenja zahteva za dometom i vremenom punjenja u segmentu kamiona ne radi samo o pogodnim ponudama za vozila, već i o infrastrukturi za punjenje i upravljanju voznim parkom.
Kombinacija pogonskih sklopova, lična iskustva i očekivanja o punjenju bili su neke od tačaka koje su tražene. U skladu s tim, iz studije proizilazi sedam važnih nalaza:
Ključni nalazi:
1. jasan trend elektrifikacije u narednih pet godina: Prema učesnicima studije, 2028godine oko 25 odsto voznog parka vozila već će se sastojati od potpuno električnih vozila za pet godina, tako da će očekivanja za vodonik i LNG kao pogonsku energiju u odnosu na njihov udeo u voznom parku ostati približno ista – ispod 5 odsto.
2. lično iskustvo ubeđuje: Na pitanje o sopstvenim iskustvima, 61 odsto menadžera flote koji učestvuju prijavljuju da su već sami vozili e-kamion, u poređenju sa samo 27 odsto vozača. Oko tri četvrtine ispitanih dopalo se vozačkom iskustvu dobro ili čak veoma mnogo.
3. menadžeri flote su optimističniji, vozači kamiona su oprezniji: Prema studiji, mišljenja se razlikuju na temu “e-mobilnost u floti”; Menadžeri flote imaju tendenciju da promene povezuju sa pozitivnim atributima, dok skepticizam preovlađuje među ispitanim vozačima.
4. smanjenje CO2 centralna motivacija za elektrifikaciju: 55 posto menadžera flote reklo je da je smanjenje emisije CO2 glavni pokretač elektrifikacije voznog parka vozila (mogući su višestruki odgovori), 53 posto sudionika nada se ekonomskoj konkurentskoj prednosti ili želi dotjerati imidž kompanije. Dodatnih 39 odsto očekuje da će to pozitivno uticati na tržište rada i želi da postane zanimljivije za kvalifikovane radnike sa voznim parkom e-vozila.
5. željeni domet: Na pitanje o dometu električnog kamiona, 43 odsto menadžera flote smatra da je 300 kilometara dovoljno, a 8 odsto bi se moglo sprijateljiti i sa dometom od 150 kilometara. Za 19 odsto električni kamion je samo opcija ako može da pređe 500 ili više kilometara bez zaustavljanja na stanici za punjenje – to je bilo i glasanje 42 odsto vozača. Samo 2% njih bi bilo zadovoljno sa 150 kilometara.
Ultra brze tačke za punjenje su tražene kada je u pitanju vreme punjenja: oko trećine bi bilo zadovoljno vremenom punjenja između 6 i 16 minuta; Treća se takođe slaže sa vremenom punjenja većim od 30 minuta, a trećina želi maksimalno vreme punjenja od 45 minuta.
Najveći remetilački faktori u industriji: Skoro dve trećine svih menadžera flote smatra da su najveći izazovi u svakodnevnom radu teški pritisak troškova, ali i izbor pravog pogonskog sistema i smanjenje emisije voznog parka. Vozači kamiona žalili su se uglavnom na vremenski pritisak, zagušenje zbog loše putne infrastrukture i sve većeg opterećenja zbog vanrednog stanja vozača.
https://www.eurotransport.de/