ŠANGAJ – SUV na baterije kineske kompanije BID Auto jedan je u talasu kineskih izvoznih električnih automobila koji počinju žestoko da se takmiče sa zapadnim i japanskim brendovima na njihovim tržištima.
Kineska električna vozila donose tehnologiju koja se brzo razvija i niske cene, rekao je glavni finansijski direktor kompanije Tesla Inc. kaže da su “zastrašujući” za američku kompaniju.
BID-ov ATTO 3 SUV, koji je krenuo u prodaju 31. januara, ima veoma korisne karakteristike i atraktivnu cenu od 33.000 dolara – oko četvrtinu manje od sličnog Teslinog modela.
Ostali ambiciozni kineski izvoznici električnih vozila su NIO, Zeekr iz Geeli grupe i proizvođač terenskih vozila Ora iz kompanije Great Vall Motors.
Neki se takmiče po ceni, drugi naglašavaju performanse i karakteristike, vršeći pritisak na zapadne i japanske premijum brendove.
Kineski NIO Inc., koji je ubedio domaće kupce da plaćaju cene na nivou Tesle do 80.000 dolara, kaže da će se njegov najnoviji SUV takođe naći u prodaji u Evropi ove godine. Model ES6 se može pohvaliti glasovnim kontrolama i dometom od 610 kilometara bez punjenja baterija.
„Veoma smo uvereni da će se ES6 takmičiti na tržištu vrhunskih SUV vozila“, rekao je osnivač i izvršni direktor NIO-a Vilijam Li u intervjuu na sajmu automobila u Šangaju.
Prodaja vozila na baterije i benzinsko-električnih hibrida u Kini skoro se udvostručila prošle godine na 6,9 miliona vozila, oko polovine ukupnog broja takvih vozila prodatih širom sveta.
Ovaj porast proizvodnje podržavaju višemilionske subvencije vladajuće Komunističke partije, koja pokušava da od Kine napravi kreator čiste energije i drugih tehnologija. Ovo zabrinjava američke i evropske lidere koji vide Kinu kao strateškog i industrijskog konkurenta.
Kineski brendovi su „ozbiljna konkurencija“, kaže Dejvid Li, analitičar GlobalData.
Oni imaju „konkurentniju tehnologiju baterija“ i mogu „da obavljaju bolji veleprodajni posao“, rekao je Li.
BID Auto, u vlasništvu proizvođača baterija BID Co., bio je ispred Tesle u 2022. po ukupnoj prodaji sa 1,9 miliona vozila. Polovina su bili benzinsko-električni hibridi, dok je Teslin vozni park isključivo električni.
„Imamo puno poštovanja prema automobilskim kompanijama u Kini“, rekao je izvršni direktor Tesle Elon Musk u razgovoru sa finansijskim analitičarima 25. januara. – Rade najteže i najpametnije.
Kineski brendovi razvijaju električna vozila čija cena počinje od 14.500 dolara za mali SUV sa dometom od 400 kilometara bez punjenja baterija Kinezi su strašni, rekao je Teslin finansijski direktor Zakari Kirhorn.
Kineski brendovi električnih vozila kombinuju istraživačke i dizajnerske centre u SAD i Evropi sa fabrikama u Kini.
Geeli-jev Zeekr planira da lansira potpuno električnu limuzinu i SUV ove godine u Holandiji i Švedskoj. Njegovo carstvo – „mini Ujedinjene nacije“ kineskih i evropskih dizajnera nalazi se u Geteborgu, u Švedskoj, pored Volva, drugog brenda Geeli, dok su fabrike u Kini.
„Naša ambicija je da ove decenije budemo ključni igrač u elektrificiranoj mobilnosti u Evropi“, rekao je izvršni direktor Zeekra Spiros Fotinos, veteran Tojote i njenog luksuznog brenda Lekus. Sa „jasnom globalnom ambicijom“, rekao je, „tražimo prilike i pravi trenutak za druga tržišta“.
https://www.seebiz.eu/