Mercedes-Benz Trucks ne prestaje sa testiranjem eActrosa Ovaj put, električno vozilo je putovalo oko 3.000 kilometara od Arktičkog kruga do Štutgarta u Nemačkoj.
U budućnosti, malo je verovatno da će kupci koristiti Mercedes-Benz eActros 300 kao traktor sa poluprikolicom na tako dugim putovanjima. Međutim, mogućnost testiranja vozila u stvarnoj upotrebi danima u širokom spektru klimatskih i topografskih uslova odlična je prilika za konstruktore da nabave alate za moguću optimizaciju funkcija i sistema,” objašnjava Daimler u svom zvaničnom saopštenju.
Pre nego što je automobil krenuo, inženjeri su ga intenzivno proveravali u zimskim uslovima tokom testova u Rovaniemiju u Finskoj, o čemu možete pročitati u našem prethodnom članku. Testovi su se prije svega fokusirali na “karakteristike pokretanja i zaštitu pogona, softvera i interfejsa od niskih temperatura”, ističe Daimler.
Na povratnom putovanju glavni cilj je bio testirati 25-tonski opterećeni eActros u realnim uvjetima ceste.
Putovanje od Rovaniemija do Stuttgarta pokazalo je da eActros 300 može besprijekorno podnijeti sve izazove kao traktor za poluprikolice uoči svog debija ove jeseni. To se odnosi na energetsku efikasnost i efikasnost punjenja, kao i na udobnost i bezbednost u vožnji,” kaže dr Kristof Veber, šef globalnog testa u Mercedes-Benz Turks.
Intenzivni testovi električnog aktrosa
Na putu iz Rovaniemija, Actrosi su se vozili kroz Stockholm, Malmö, Kopenhagen, Nyborg, Flensburg, Hamburg, zatim autoputem A7 do Würzburga, a zatim se vratili A81 u Stuttgart. Daimler je opisao rutu kao “pravi maraton” za eActros, opremljen sa tri akumulatora, omogućavajući domet do 220 kilometara.
Svaku deonicu smo organizovali veoma precizno i sa puno rezervi, dužine oko 150 kilometara, kako bismo bez problema mogli da dođemo do planiranih mesta punjenja, čak i u saobraćajnim gužvama ili saobraćaju korak po korak”, kaže Mark Šiderjan, šef tima Mercedes-Benz Trucks, koji je odgovoran za rad testnih vozila i koji je koordinirao i nadgledao povratno putovanje.
Električni motori pružaju isti visoki obrtni moment u celom opsegu obrtaja i snažno ubrzanje se oseća u svim situacijama na putu. Nivo buke u kabini ostao je na udobnom nivou tokom celog dana. Čak i pri niskim temperaturama, taksi se relativno brzo zagrijao. U početku je vozilo pripremljeno na stanici za punjenje kako ne bi trošilo previše energije iz baterije i skratilo domet”, dodaje Daimler.
Timovi su pravili pauze za punjenje u oba vozila u proseku tri puta dnevno.
Kada vozite brzinom od 80 km/h, mogli ste da vidite kako je eActros 300 potrošio svoju energiju oporavka, povećavajući svoj domet.
Izvor https://trans.info/hu/3-000-kilometer-az-eactros-szal-334612