Pretovar brod-brod (STS) ruske mediteranske mešavine sirove nafte dostigao je rekordne nivoe u januaru, jer su trgovci prebacivali teret na veće brodove kako bi transport u daleku Aziju učinili isplativijim, pokazali su podaci Refinitiv Eikon.
Otkako je Evropska unija zabranila kupovinu ruske nafte u decembru zbog ruske invazije na Ukrajinu, većina ruske nafte preusmerena je u Aziju.
Operacije STS-a uključuju pretovar tereta sa manjih na veća plovila u međunarodnim vodama, čineći transport nafte do udaljenijih destinacija znatno profitabilnijim.
Prema proračunima Refinitiv Eikona i Reutersa, pretovar nafte Ship-to-Ship namijenjen azijskom tržištu u Mediteranu skočio je osam puta u januaru u odnosu na decembar 2022. godine, na rekordnih 1,7 miliona tona.
Podaci su takođe pokazali da je u januaru, u blizini španske luke Seuta u Gibraltaru, oko milion tona nafte sa Urala prebačeno kroz operacije brod-brod. Oko 1.600 tona utovareno je u blizini grčke luke Kalamata.
Sav teret isporučen je u Aziju, uglavnom u Indiju, gde se očekuje dolazak najmanje 800.000 tona nafte u januaru. Očekuje se da će Singapur dobiti 420.000 tona nafte, dok će 80.000 tona biti isporučeno Kini. Nije poznato gdje će završiti dodatnih 380.000 tona nafte.
Prema Refinitivu Ajkonu, od kraja novembra do januara oko tri miliona tona nafte sa Urala utovareno je u ruske luke i namenjeno daljim operacijama pretovara broda na brod na Mediteranu, uključujući 3,1 miliona tona samo u januaru. Ukupno 3,2 miliona tona je prevezeno i prevezeno u Aziju.