Banja Luka 343.009 putnika u 2022.
Banja Luka je u 12. vijeku. imao 29.876 putnika mesečno (18.312 u KSII/2021). Ovo je 219,7% putnika iz KSII. meseca 2019. (13.596). Aerodrom je u KSII. imao 322 operacije mesečno (278 u KSII/2021).
U 2022. godini Aerodrom je imao 343.009 putnika (139.882 u 2021.) i 3.922 operacije (2.702 u 2021.). To je 229,1% putnika iz 2019. godine kada je aerodrom imao samo 149.693 putnika. Banjaluka planira da u 2023. godini ima preko 400.000 putnika. Ova cifra je realna i s obzirom na to da je aerodrom u prva 4 meseca imao skroman broj putnika zbog Covid-19 i s obzirom na već najavljeno povećanje frekvencija, zbog čega se i tokom leta može očekivati veći broj putnika. Međutim, postoji bojazan da li će aerodromska zgrada moći da podnese ovoliki broj putnika.
Tuzla ima najviše zimskih putnika u istoriji
Tuzla je u KSII. ostvario 52.151 putnika mesečno (25.486 u KSII/2021). Čak i više nego u KSI. meseca, što nije uobičajena pojava u regionu. Brojka je 125,3% putnika iz istog meseca 2019. godine (41.617). Ovo je najveći broj putnika u poslednje 3 godine, bolji od leta ove godine. Zaista fascinantno. Ovo je najveći broj putnika u zimskim mesecima (KSI-III) u istoriji aerodroma.
Tuzla to može zahvaliti prvenstveno novim linijama Rianair-a, iako je Vizz Air od zatvaranja baze u Sarajevu (kraj 10. mjeseca) ozbiljno povećao broj frekvencija, pa čak i uveo jednu liniju. Ali od sredine 12. veka. Vizz Air je smanjio broj frekvencija u Tuzli za čak 25 letova.
Tuzla je u 2022. godini primila 474.336 putnika (299.012 u 2021.), što je 78,7% putnika iz 2019. godine (593.050). Prilično loš broj. Međutim, sljedeće godine Tuzla će imati kapacitet od 903.744 mjesta. Kako je prosečan faktor opterećenja Vizz Air-a i Rianair-a trenutno oko 90%, to bi značilo oko 815.000 putnika. Za očekivati je da će sledeće godine Rianair imati prosečan faktor opterećenja od oko 95%, a Vizz Air oko 90%, što znači da bi brojke mogle biti i bolje. Međutim, Tuzla ne očekuje toliki faktor opterećenja, pa planiraju znatno skromniji broj, odnosno planiraju oko 600.000 putnika, iako mislim da je realno 750.000 putnika. Ubedljivo najbolja godina u istoriji aerodroma. Ja lično smatram da oko 800.000 putnika ne treba ispitivati.
AERODROM Zagreb je od EU dobio 4 miliona evra
Evropska unija odobrila je više od 4 miliona evra iz CEF (Connecting Europe Faciliti) fonda za rekonstrukciju manevarskih zona zagrebačkog aerodroma. Ovo će značajno unaprediti civilno-vojne oblasti. Konkretno, biće rekonstruisani delovi rulnih staza, zamenjena elektronska oprema i instalacije, a biće zamenjen i deo vertikalne signalizacije na manevarskim površinama. Za ovaj projekat prijavile su se 63 institucije, a odobreno je 35 projekata, među kojima i MZL Zagreb.
Er Srbija profitabilna 21 milion evra
Prema preliminarnim rezultatima za 2022. godinu, Er Srbija je prvi put od izbijanja pandemije imala pozitivan neto i operativni rezultat. Kompanija je ostvarila dobit od čak 21 milion evra. Kompanija je imala samo 2% manji promet nego 2019. godine, što je bila rekordna godina u istoriji kompanije. Ovako dobar rezultat otvara mogućnost da kompanija napreduje u 2023. godini i da više nego blistavo gleda u budućnost.
NAJAVE: Ryanair otvara Split-Rim
Rianair je najavio drugu liniju za Split. Kompanija je do sada samo godinama letela iz Dablina za Split. Sada od 1.6. do 28.9. lete četiri puta nedeljno (ponedeljak, utorak, četvrtak i nedelja) iz Splita za Rim. Na ovoj liniji, konkurencija će mu biti Vueling (11 letova nedeljno), Vizz Air (2 leta nedeljno), ITA (1 let nedeljno) i Croatia Airlines (7 letova nedeljno).
Izvor vodeći https://zamaaero.com/