U nedostatku odlučne akcije od strane evropskih institucija, odlučili smo, pronalazeći puno razumijevanje od drugih industrijskih organizacija, poduzeti pravne radnje i okončati ponovljena kršenja načela slobodnog kretanja roba i fer konkurencije u EU – objašnjava Thomas Baumgartner, PREDSJEDNIK Anite, na stranicama portala trasportoeuropa.it.
Paolo Uggè, predsjednik Conftrasporta, ponavlja ga, izražavajući nadu da će CJEU staviti tačku na ovu praksu i kazniti odgovorne koji su “besposleno gledali razaranje počinjeno u našim kompanijama”.
Barijera za izvoz
Italijanske kompanije se žale da zbog poteškoća u slobodnom prolasku kroz Alpe izazivaju značajne, dodatne troškove, što posledično slabi konkurentnost italijanske ekonomije.
Procjenjuje se da se zbog specifičnog geografskog položaja do 70 posto izvoza transportira kroz Alpe, uglavnom kroz Brennerov prolaz – prema portalu uominietrasporti.it. Austrija insistira na potrebi provjere blokova, dok italijanski prevoznici pokazuju da još nisu predstavljeni dokazi da ovo rješenje zapravo donosi bilo kakve pro-ekološke koristi. Podsećaju da su merne stanice koje se nalaze duž autoputa u Tirolu prestale da proveravaju u kojoj meri su prekoračeni pragovi emisija koje je postavila Evropska unija.
U međuvremenu, prevoznici su snosili troškove prilagođavanja flote ovim zahtevima, zbog čega se danas transport obavlja korišćenjem flote opremljene motorima sa minimalnim štetnim emisijama.
Spor između Italije i Austrije traje već duže vreme i još uvek nije rešen. Prevoznici sa poluostrva Apenin računaju na činjenicu da će žalba koju su podneli protiv Evropske komisije na kraju dovesti do činjenice da će se austrijsko rešenje smatrati nespojivim sa pravom EU i da će biti ukinuto.
Za sada, međutim, vozači moraju da uzmu u obzir poteškoće. Sljedeći blok check-ins će se održati ove sedmice – 23. novembra (srijeda) i 24. novembra (četvrtak).