Mobilnost H2 je pretrpela ozbiljan zastoj. Proizvođač automobila Hyundai u velikoj mjeri zaustavlja svoj vodeći projekt sa Xcient gorivnom ćelijom u Švicarskoj, potvrdio je izvršni direktor Beat Hirschi za trgovački magazin trans aktuell.
Korejski proizvođač automobila Hyundai otkazao je nastavak svog zelenog vodećeg projekta u Švicarskoj. Razlog je “izuzetno nestabilne cijene energije”. Takođe neće biti prodaje kamiona sa gorivim ćelijama Xcient Fuel Cell u zemlji, potvrdio je izvršni direktor Hyundai Švajcarske Beat Hirschi za trgovinski magazin trans aktuell.
Ugovori raskinuti
Prema rečima kupaca, ugovori za kamione sa vodonikom koji će biti isporučeni otkazani su od slučaja do slučaja. Nastavlja se samo program plaćanja po upotrebi za 47 vozila koja već voze švajcarskim putevima. Razlog za to je nedostatak dostupnosti vodonika, prema frustriranim kupcima. Poslovni model za Švajcarsku predviđao je ekskluzivnu upotrebu zelenog vodonika iz obnovljivih izvora energije.
Xcient gorivne ćelije u Njemačkoj
“Sa izuzetno fluktuirajućim cenama energije, ne možemo da ponudimo fiksne uslove osam godina,” objasnio je Hirši u pristupu Grupe. Kamioni namenjeni Švajcarskoj sada se prodaju u Nemačkoj, gde im je dozvoljeno da voze na sivom vodoniku – odnosno vodoniku proizvedenom iz fosilnih goriva – i još uvek imaju koristi od ogromne državne subvencije.
Hyundai je optimista.
Zapravo, korejski proizvođač automobila je želeo da osvoji evropska tržišta održivo iz Švajcarske sa Hyundai Hydrogen Mobility kao kopljem. Ovaj zeleni signal za polazak je sada vjerojatno u velikoj mjeri uništen. “Francuska, Holandija i Danska su takođe tržišta koja traže rešenja i veoma smo samouvereni,” naglasio je Hirski.
Idealno sazviježđe
Uslovi za partnerstvo između Hyundai Motor Company i švajcarske kompanije H2 Energy smatrani su idealnim, jer je inicijativa za alternativni pogon došla iz motivisanog privatnog sektora, naftnih kompanija i operatera benzinskih stanica takođe su bili na brodu za transport kamiona sa zelenim vodonikom iz hidroenergetskog čistača.
Kritika opsega
Planirano je da novi Hyundai modeli sa novom tehnologijom, faceliftom i po prvi put kao vozilo sa tri osovine, stignu na švajcarske puteve krajem septembra. Međutim, njihov dolazak je odgođen iznova i iznova. U međuvremenu, kamioni sa vodonikom su takođe kritikovani jer njihov domet verovatno nije bio obećanih 400 kilometara, već samo 300 kilometara. Čak ni veoma skupa mreža benzinskih pumpi očigledno nije rasla dovoljno brzo.
Sam Hyundai je pregažen?
Čini se da je Hyundai preplavljen samim razvojem ili je strateški iza planine sa trenutnim krajem u Švicarskoj. Na web stranici https://hyundai-hm.com/, pod naslovom “Za bolje sutra”, još uvijek se navodi da se komercijalna vozila bez emisija s pogonom na gorivne ćelije iznajmljuju u modelu plaćanja po korištenju, kao dio ekosistema vodika: “U njemu obnovljivi izvori (npr. hidroenergija ili solarna energija) osiguravaju električnu energiju za ‘zeleni’ vodik – tj. potpuno bez emisije ugljičnog dioksida.”
(izvor: https://www.eurotransport.de/)