Pritisci na lanac snabdijevanja trenutno su ogromni. Tri godine nakon što je globalna pandemija stvorila cunami rezervnih kopija i poremećaja koji i danas odjekuju kroz lanac opskrbe, brendovi i trgovci na malo se kreću naizgled beskrajnom kavalkadom novih prijetnji u rasponu od inflatornih pritisaka do trgovinskih ratova. Malo je vjerovatno da će se uslovi uskoro poboljšati. U novoj anketi, 46% izvršnih direktora prijavilo je prilagođavanje svojih lanaca nabavke kao odgovor na nedavni geopolitički sukob. Ovi izvršni direktori također prijavljuju ogromnu zabrinutost zbog uticaja klimatskih promjena, a 78% predviđa da će klimatski rizici uticati na njihove lance nabavke u narednoj godini.
Kako kompanije rade na izgradnji otpornijih mreža dobavljača kao odgovor na ekonomsku i političku nestabilnost, moraju početi ulaganjem u sveobuhvatnu digitalnu transformaciju. Nekada viđena kao konkurentska prednost, digitalizacija je postala neosporna neophodnost jer su lanci nabavke postali složeniji i više eksterni, s više brendova i trgovaca koji se oslanjaju na ogromne prekomorske mreže za opskrbu i proizvodnju svojih proizvoda jer sve više ulažu u svoje privatne linije etiketa.
Nakon što je pandemija izazvala pustoš u njihovim operacijama nabavke, imperativ je da kompanije ne budu ponovo uhvaćene na ravnoj nozi. 78% lidera u lancu nabavke izjavilo je da su ubrzali svoju digitalnu transformaciju nakon pandemije, a ta ulaganja su dugo kasnila. Iskreno, međutim, neki od sistema koje su implementirali su preuski i ne integrišu se tako lako kao što bi trebalo. Brendovi i trgovci na malo koji eksternaliziraju svoj lanac opskrbe moraju optimizirati svoje procese od kraja do kraja. To znači implementaciju platforme za više preduzeća koja može pojednostaviti tokove rada od nabavke, logistike i razvoja proizvoda do upravljanja dobavljačima, narudžbama i kvalitetom, što je sve sastavni dio za poboljšanje efikasnosti koje će omogućiti smanjenje troškova. Takva platforma omogućava da ovi procesi funkcionišu zajedno kao kompletna jedinica, dok istovremeno pomaže u ublažavanju rizika u lancu snabdevanja stvaranjem zaštitnih ograda i obaveštenja.
Platforma za više preduzeća pomaže preduzećima da efikasnije identifikuju, odaberu i uključe dobavljače, omogućavajući kompanijama da brzo prilagode svoj lanac snabdevanja na osnovu iznenadnih tačaka pritiska kao što su nestašice sirovina i uska grla u isporuci. Takođe olakšava pametniju, isplativiju nabavku materijala. Prava platforma ne može samo da identifikuje propuštene prilike za uštedu i prikaže troškove sletanja za različite proizvode na osnovu zemalja porekla, već i da pomogne u predviđanju potražnje i identifikaciji alternativnih ili budućih izvora snabdevanja.
Digitalizacija stvara uvid u cijene, bazu nabavke i troškove, omogućavajući predviđanje izvora i omogućavajući kupcima da pregovaraju o transparentnijim sporazumima. Kada brendovi i trgovci na malo imaju vidljivost u izvorima i dobavljačima koje već nisu koristili, oni su u mogućnosti da bolje miješaju i uparuju materijale tokom procesa specifikacije i nabavke. Ova vidljivost je ključna za konkurentnost izvora.
Sveobuhvatni sistemi stvaraju agilnost
Potrebe odjela za lanac nabavke su ogromne i raznolike. Kako su rezervne kopije luka postale sve prisutnije, odjelima za logistiku su potrebni pravovremeniji i pouzdaniji podaci. Menadžerima nabavke potrebni su efikasni sistemi za upravljanje ogromnim globalnim mrežama dobavljača, odabir i uključivanje novih dobavljača, te prikupljanje i upoređivanje ponuda. Merchandisers takođe zahtevaju pametnije sisteme za potvrđivanje narudžbi sa dobavljačima i za dobijanje ažuriranja statusa narudžbi nakon što su izdate. Oni moraju osigurati da sve izmjene tih narudžbi budu primljene i odobrene od strane dobavljača — što je često teže nego što bi trebalo biti, budući da se industrija oslanja na proračunske tabele, znači da stranke često rade na osnovu netačnih ili zastarjelih informacija. Prečesto se ključni detalji o proizvodu nalaze u različitim e-porukama, Dropboxovima, WeChat i WhatsApp porukama.
Menadžeri kvaliteta, u međuvremenu, trebaju bolje sisteme za kontrolu rizika i za pregled i reviziju istorijskih performansi dobavljača. Takođe im je potreban pametniji način upravljanja rasporedom inspekcija i sistem za brzo praćenje osnovnog uzroka kvarova i za komunikaciju između fabrika i nezavisnih agencija za testiranje i inspekciju, u suprotnom kašnjenja u procesu inspekcije mogu usporiti vreme izlaska proizvoda na tržište. I, naravno, svi odjeli moraju znati da li pošiljke stižu na vrijeme, jer prečesto timovi saznaju za kašnjenja tek nakon što je prekasno da ih spriječe.
Digitalna transformacija sa pravom platformom za više preduzeća rješava sve te probleme. Povezani softverski paket za upravljanje lancem snabdevanja može proširiti podatke koje preduzeća već unose u svoj PLM i učiniti ih dostupnim svim zainteresovanim stranama u svim odeljenjima. Ovaj softver služi kao centralni dirigent svih operacija u lancu snabdevanja, praćenja naloga i dobavljača i čuvanja odjeljenja na putu.
Za timove za usklađenost i menadžere za održivost lanca snabdevanja, prednosti digitalizacije sa platformom za više preduzeća su posebno duboke. Zbog nedavnih propisa kao što su američki zakon o prisilnoj zaštiti Ujgura i njemački zakon o dužnoj analizi lanca snabdijevanja, veliki brendovi i trgovci se suočavaju sa strožim zahtjevima. Da bi im izašli u susret, potrebna im je potpuna dokumentacija svih njihovih dobavljača, od sirovina do gotovih proizvoda, i moraju biti u stanju dokumentirati cijeli lanac nadzora nad materijalima, uključujući odakle su isporučeni i gdje su proizvedeni, uključujući sve transformacije od sirovina do gotovih proizvoda.
Nakon ovih zakona o ESG-u, moja kompanija je doživjela značajan porast interesa brendova i trgovaca za karakteristike mapiranja lanca opskrbe i sljedivosti naše platforme TradeBeyond, koje pomažu u zaštiti od visokih kazni i dugotrajnih pritvora, a istovremeno omogućavaju preduzećima da nabave proizvode prema najvišim standardima odgovornosti. Takođe omogućava preduzećima da preciznije potvrde tvrdnje o održivosti koje iznose u vezi sa svojim proizvodima, što je od suštinskog značaja jer su propisi gurnuli nazad protiv ekscesa zelenog pranja.
Brendovi i trgovci koji su počeli usvajati samostalna digitalna rješenja napravili su važan prvi korak. Ali kako bi iskoristili sve prednosti digitalizacije, moraju osigurati da njihova digitalna transformacija pokriva njihove procese lanca opskrbe od kraja do kraja. To je najsigurniji način da se pripremite za nepoznato i da se preduzeća postave za uspjeh bez obzira na sve pritiske, poremećaje i iznenađenja koja izazivaju lanac nabavke u godinama koje dolaze.
.