U prvih deset mjeseci 2024. godine brodogradilišta su isporučila rekordni broj kontejnerskih brodova, postigavši novi godišnji rekord prema izvještaju brodarske asocijacije BIMCO.
Prema riječima Nielsa Rasmussena, glavnog analitičara u BIMCO-u, do sada je isporučeno 410 brodova kapaciteta 2,5 milijuna TEU, čime je premašen prethodni rekord od 2,3 milijuna TEU iz 2023. godine, piše Offshore Energy.
Isporuke su povećale kapacitet kontejnerske flote za 2,4 milijuna TEU (8,7%) od početka godine, čime flota sada broji 6.699 brodova s ukupnim kapacitetom od 30,4 milijuna TEU.
Rasmussen ističe da, unatoč brzom širenju flote, vlasnici nastavljaju dodavati nove narudžbe. Dosad ove godine, broj naručenih brodova više je nego udvostručen u odnosu na prošlu godinu, s dodatnih 286 brodova kapaciteta 3,3 milijuna TEU. U lipnju je knjiga narudžbi bila na najnižoj točki s 5,9 milijuna TEU, ali je sada ponovno dosegnula 7,6 milijuna TEU, što čini 25% ukupne flote.
Premda je knjiga narudžbi nešto manja od rekordnih 7,8 milijuna TEU iz 2023., vlasnici operativnih brodova trenutno drže rekordnih 5,9 milijuna TEU narudžbi, kontrolirajući 78% knjige narudžbi, dok upravljaju s 60% ukupne flote. Očekuje se da će njihov udio u floti rasti brže nego udio ne-operativnih vlasnika.
BIMCO navodi da brodovi kapaciteta između 12.000 i 17.000 TEU čine 42% rasta kapaciteta od početka 2020. godine i bit će glavni pokretač rasta u narednim godinama, jer čine 47% kapaciteta knjige narudžbi. Brodovi veći od 17.000 TEU doprinijeli su s 25% rasta flote u 2020-ima te čine 27% kapaciteta knjige narudžbi.
Do kraja 2024. predviđeno je dodatnih 0,5 milijuna TEU isporuka, čime bi godišnje isporuke mogle dosegnuti gotovo 3,0 milijuna TEU. U naredne četiri godine planirana je prosječna godišnja isporuka od 1,7 milijuna TEU, uz dodatnih 0,3 milijuna TEU već zakazanih za 2029. godinu.
Odnos narudžbi i flote trenutno iznosi 25%, ali će stvarni rast flote ovisiti o budućem recikliranju. Nakon nekoliko godina niskog recikliranja, predviđa se da će u narednim godinama flota stara više od 20 godina, kapaciteta 3,4 milijuna TEU, biti prime kandidati za recikliranje. Ako se svi recikliraju, rast flote iz trenutne knjige narudžbi može se ograničiti na 14%.