Američka konsultantska kuća Roland Berger kladi se na model autonomije u kojem ljudski vozač odradi prvi i posljednji kilometar putovanja, ali kamion može odraditi samo oko 300, što će profesionalcima omogućiti da spavaju kod kuće.
Konsultantska firma Roland Berger veruje da će do 2034. godine 20 do 30 odsto kamiona na američkim putevima biti autonomno. To će učiniti industriju atraktivnijom, omogućavajući vozačima da spavaju kod kuće, boreći se protiv nestašice vozača i smanjujući troškove i povećavajući profit za kompanije. To je branio Wilfried Aulbur, viši partner Roland Bergera, na sastanku o FTR transportu u Indianapolisu (SAD), na konferenciji koju su prenijeli trucknews.com mediji.
Roland Berger tvrdi da bi automatizacija poboljšala uslove za vozače.
Wilfried Aulbur brani kao najizvodljiviji i najpovoljniji srednji model, koji se na engleskom naziva model transfernog čvorišta, gdje profesionalni vozač upravlja kamionom u prvim kilometrima rute, a drugi u posljednjoj dionici. “Vozači su eliminisani iz monotonog rada na daljinu jer mogu biti kod kuće noću. To zahteva minimalnu udaljenost vožnje bez vozača veću od 200 milja [oko 320 kilometara],” objašnjava stariji partner Rolanda Bergera.
Konsultantska kuća veruje da bi se ovaj model mogao primeniti u oko 38 odsto sveta, a vozači bi i dalje bili potrebni, ali bi imali bolje uslove rada i mogli bi da provode više vremena kod kuće.
PROIZVOĐAČI KOMPONENTI
Iako je ovaj scenario udaljen više od deset godina. Sama konsultantska firma je svesna da postoji nekoliko tehnoloških barijera. Aulbur objašnjava da će “operacije flote i odnosi sa proizvođačima morati da evoluiraju.” Izvršni direktor tvrdi da su autonomni kamioni koji se razvijaju već pokazali svoju sposobnost da bezbedno spoje, preteknu vozila i izađu sa puteva, “glavni cilj sada je da pokažu da su, u stvari, bezbedniji od iskusnog vozača.”