Uoči trijaloga pregovora o Uredbi o infrastrukturi za alternativna goriva (AFIR), Evropsko udruženje proizvođača automobila (ACEA) i Međunarodna unija drumskog transporta (IRU) pozivaju Savet, Evropsku komisiju i Evropski parlament da se hitno posvete ambicioznom mete za infrastrukturu za električno punjenje i dopunu vodonikom goriva za teška vozila.
Gusta mreža stanica za punjenje i dopunjavanje goriva pogodnih za teška vozila je neophodan preduslov da sektor postigne nivo ambicija koji je predložen novim standardima CO2 za teška vozila i ciljevima postavljenim u paketu ‘Fit for 55’ .
ACEA procenjuje da će za postizanje cilja smanjenja CO2 od -45% do 2030. godine, kako je nedavno predložila Evropska komisija, više od 400.000 kamiona sa nultom emisijom morati da bude na putu, i najmanje 100.000 novih kamiona sa nultom emisijom koja se registruje godišnje . Za to bi bilo potrebno više od 50.000 javno dostupnih kamiona koji bi bili u funkciji u EU u roku od samo sedam godina, od kojih bi oko 35.000 trebalo da budu punjači visokih performansi (megavatni sistem punjenja). Pored toga, bilo bi potrebno oko 700 stanica za dopunu vodonika.
Uoči trijaloga pregovora o AFIR-u, ACEA i IRU pozivaju pregovarače iz tri institucije EU da:
Podržati nivo ambicija za proizvođače vozila obavezujući države članice na jednako ambiciozne infrastrukturne ciljeve.
Omogućite brzo postavljanje infrastrukture za električno punjenje za teška vozila na TEN-T jezgru i sveobuhvatnoj mreži, uključujući urbane čvorove, do 2025. i potpuno povećanje najkasnije do 2030. godine.
Stvoriti prave uslove da bi se omogućilo brzo postavljanje infrastrukture za punjenje vodonikom na jezgru TEN-T i sveobuhvatnoj mreži, uključujući urbane čvorove, najkasnije do 2027. godine.
Obezbediti snažno prisustvo električnih stanica za punjenje na svakom bezbednom i bezbednom parkingu za komercijalna vozila do 2027. godine i potpuno povećanje do 2030. godine.
Ozbiljno uzmite u obzir posebne potrebe teških vozila tako što ćete postaviti zahteve visoke izlazne snage za infrastrukturu za električno punjenje kako bi se omogućio kontinuitet poslovanja, kao i potpuna usklađenost sa socijalnim zakonodavstvom EU koje se primenjuje na drumski transport.
Dve asocijacije pozivaju da se trijalog pregovori o AFIR-u završe što je pre moguće kako bi se obezbedila neophodna pravna i investiciona sigurnost sektoru komercijalnog drumskog saobraćaja.
https://www.acea.auto/