‘Planom investicija za razdoblje od 2022. do 2026. godine na pruzi Zagreb – Split planirana su ukupna ulaganja od 751 milijun kuna. Navedena ulaganja planiraju se financirati iz Nacionalnog plana oporavka i otpornosti (332, 5 milijuna kuna) i kreditnim sredstvima (418,5 milijun kuna)’, kažu u ovoj tvrtki. Europska sredstva, objašnjavaju, uglavnom će se potrošiti na modernizaciju pruge između Oštarija, Knina i Splita, a manjim dijelom na uklanjanje ‘uskih grla’ na željezničkoj infrastrukturi.
‘Plan modernizacije dionice pruge Oštarije – Knin – Split predviđa rekonstrukciju kolodvora i ugradnju elektroničkih signalno-sigurnosnih uređaja koji omogućuju uspostavu tzv. međukolodvorske ovisnosti i središnje upravljanje prometom. Nakon rekonstrukcije i ugradnje signalno-sigurnosnih uređaja povećat će se propusna moć pruge te brzina prometovanja. Poslije modernizacije očekivano vrijeme putovanja od Zagreba do Splita iznosit će najviše četiri sata i 30 minuta, odnosno bit će kraće za 35 posto. Također, navedenim ulaganjem smanjit će se broj radnika koji upravljaju prometom za više od 250 djelatnika, što izravno povećava operativni omjer HŽ Infrastrukture d.o.o. Do sada su na dionici Oštarije – Knin izvedeni građevinski radovi na svim predviđenim rekonstrukcijama kolodvora. Preostalo je izvesti radove na završetku montaže novoga elektroničkog signalno-sigurnosnog uređaja (u nastavku ESSU) u kolodvorima i odjavnicama’, tvrde u HŽ Infrastrukturi.
‘Na dionici Knin – Split potrebno je građevinski rekonstruirati kolodvore Drniš, Perković, Labin Dalmatinski i Kaštel Stari (rekonstrukcija kolodvora i ugradnja signalno-sigurnosnog uređaja u kolodvoru Kaštel Stari neće biti financirana iz NPOO-a). Na ostalim kolodvorima ugradit će se ESSU-ovi na postojeću kolosiječnu situaciju te će se obnoviti kolosijeci. Završetak radova i puštanje u rad svih ESSU-ova planirani su od 2022. do 2026. godine. Dio opreme za ugradnju (sigurnosno-signalni uređaji) već je kupljen i isporučen te se natječaji za radove i nadzor očekuju tijekom 2022. i 2023. godine’, dodaju u ovoj tvrtki.
Od ‘uskih grla’ planirana je izgradnja dva mosta (Kolski put i Kambelovac) te će oni zamijeniti objekte stare 50 i 77 godina, a planirana je i rekonstrukcija nekoliko usjeka pruge. Za ove poslove pokrenuti su postupci javne nabave.
‘Kreditnim sredstvima financiraju se radovi na ugradnji elektroničkih signalno-sigurnosnih uređaja na dionici Josipdol – Rudopolje, u kolodvorima Rudopolje, Lička Jesenica, Blata, Plaški i Josipdol. Radovi su u završnoj fazi te preostaje ishođenje uporabnih dozvola i rješenja Agencije za sigurnost željezničkog prometa, što je planirano u 2023. godini. Na dionici Perušić – Gračac za dvije poddionice ishođene su privremene uporabne dozvole za građevinski infrastrukturni podsustav, zidove za zaštitu od buke i željezničko-cestovne prijelaze, a ishođenje uporabne dozvole za treću poddionicu je u tijeku. Završetak svih radova i ishođenje potrebnih dozvola planirani su u 2023. i 2024. godini’, tvrde u ovoj državnoj tvrtki. Isti uređaju trenutno se ugrađuju i na kolodvorima Perušić, Gospić i Medak te ‘odjavnicama’ Studenci i Lički Osik, a sav ovaj posao navodno će također završiti u 2024. godini. (izazovi: https://www.tportal.hr/)