„Bregzit bonus“ promjene vozačke dozvole koje holandska vlada i prevoznici označavaju kao nebezbjedne.
Vlada Velike Britanije je prošle nedjelje najavila konsultacije u vezi sa prijedlogom da se svim vlasnicima automobilskih dozvola omogući da voze kamione do 7,5 tona.
Na ovaj potez, koji su ministri britanske vlade opisali kao „bonus za Bregzit“ i „masterplan“ . Prijedlog da se vratimo na pravila prije 1997. godine bi praktično svim vozačima dao pravo da voze vozila obuhvaćena licencom C1 – vozila srednje veličine između 3,5 tona i 7,5 tona.
Komentarišući konsultacije, Chris Iarslei, menadžer za politiku regulisanja drumskog tereta u Logistici UK, rekao je: „Logistics UK pozdravlja priliku da doprinese reviziji vozačkih dozvola. Članovi su prijavili posebne poteškoće u privlačenju, donosno regrutovanju vozača za vozila do 7,5 tona otkako je zahtjev za dodatnim testom stupio na snagu 1997. Bezbjednost svih učesnika u saobraćaju mora ostati glavni prioritet i Logistics UK će se angažovati u ovom pozivu za dokaze kako bi se osiguralo nema povećanog rizika za bezbjednost na putevima.”
U Holandiji, na primer, za koju se procjenjuje da nedostaje profesionalnih vozača od oko 10.000, veb-sajt za drumski transport ttm.nl odlučio je da pita državno udruženje za prevoz tereta, TLN, da li je predlog vlade Ujedinjenog Kraljevstva dobra ideja. Kao odgovor, holandsko udruženje drumskog transporta je došlo do iskrenog zaključka da je plan britanske vlade opasan: „TLN je svjestan problema koje nedostatak vozača može da izazove.
Međutim, ne izgleda kao dobra ideja dozvoliti vozačima sa vozačkom dozvolom B da sjednu za volan lakih kamiona. Unutar EU to nikako nije moguće jer imamo evropsku direktivu o stručnoj osposobljenosti profesionalnih vozača. Postoji s razlogom. Biti vozač je profesija i ne možete je prepustiti bilo kome. Za bezbjednost na putevima veoma je važno da za volanom budu dobro obučeni ljudi, koji su medicinski pregledani i koji tačno znaju kako takav kamion funkcioniše.
Ako to nije slučaj, mogu se desiti nesreće sa ozbiljnim posledicama“, rekao je portparol TLN-a. Portparol je takođe pohvalio pozive upućene u Nemačkoj da se učini finansijski privlačnijim za ljude da postanu potpuno kvalifikovani za vozače teretnih vozila. Tim na ttm.nl takođe se obratio holandskom Ministarstvu infrastrukture i vodoprivrede (I&V), čija oblast nadležnosti uključuje transport. Portparol vladinog odeljenja ponudio je sličnu presudu, ističući da su postojeća pravila neophodna za održavanje bezbjednosti: „Ministarstvo za infrastrukturu i vodoprivredu prati dešavanja u vezi sa nedostatkom profesionalnih vozača, ali navedenu mjeru ne vidi kao rješenje za to.
Iz perspektive bezbjednosti na putevima, I&V ne smatra odgovornim da dozvoli osobama sa vozačkom dozvolom B da upravljaju vozilom C1 maksimalne težine 7,5 tona. Bezbjedno rukovanje težim vozilima zahtjeva suštinski različite veštine, koje se testiraju na specifičnom C1 ispitu. Pored toga, ispit C1 takođe govori o vještinama koje su posebno potrebne za profesionalni transport, kao što su bezbjedno rukovanje teretom i rad u skladu sa tačnim vremenom vožnje i odmora.“
(izvor: www.trans.info)